Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Var på danmarkstur i helgen og der ble vi kjent med noen som reiste sammen med noen arbeidskolleger...De var en gruppe på 12 personer..De festet og koste seg og var ganske fulle alle mann....Den ene damen skålet høyt over at det var deilig med barnefri og tjo og hei...tralala osv....Jeg spurte om de sjelden hadde barnefri siden de feiret det liksom......Neida det var ikke det men tjo og hei...Hun fortalte meg at de hadde tilsammen 6 barn...hun hadde 4 og samboer hadde 2..men de var 50- 50 delt...mellom ekser ol...Ja da var det vel deilig å ta seg en førjulstur når barna er hos eksene deres da bedyret jeg...Åh neida det var de ikke ..Barna var hjemme alene de.....det var jo bare snakk om 1 døgn liksom....det kunne de klare for de var jo så store,,,,Hvorpå jeg spurte hvor gamle de var,,,og vet dere hva hun svarte.....det var to som var 12 år...en var 10..og en var 14 og to var 16...Men det var ikke noe problem for de to gutta på 16 passet på de andre.......er dette mulig da......eh ingen voksne spurte jeg...mjo da de kunne jo bare ringe til onkelen sin for han bodde ti min unna med bil dersom det skulle være noe.....ATT det går ann tenker jeg...Å reise på danmarkstur med alle de unga hjemme alene....Det er jo uannsvarlig...tenk om det skulle begynne og brenne om natten eller om noen skadet seg osv.. skal to 16 år gamle gutter fungere som redningsmenn......ble helt sjokkert jeg....Trodde ikke dette var lov heller å reise ut av landet på den måten med unga hjemme alene...Trodde barneværnet kanskje ville hatt no å si til dette.....Finnes det ingen akseptabel aldersgrense på såkalte barnevakter....16 år må jo være altfor lavt......Det er jo ikke bare å snu båten liksom dersom det skulle skje noe....Off fikk helt vondt i magen jeg over at de turte å reise fra ungene sine sånn.....Hva synes dere andre her inne om dette da? hadde dere turt og gjort dette.......moral......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå