2flottebarn;) Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Har vært så mye til legen i det siste, så jeg vil helst unngå og dit igjen. Men jeg plages mye med bekkenet (er i uke 21 nå). Jeg får ikke til å jobbe (heller ikke reduserte dager) i den jobben jeg har, er ped.leder i barnehage. Finnes heller ikke penger til å legge tilrette for annet arbeid i barnehagen. Er nå 100 % sykemeldt, hadde egentlig tenkt meg aktiv sykemelding. Har mulighet til å jobbe noen timer i uka med andre oppgaver (kontorarbeid etc). Må jeg ha aktiv sykemelding, eller kan jeg jobbe litt selv om jeg er 100% sykemeldt. Jobber i IA-bedrift. Synes på en måte det hadde vært godt å ikke jobbet noe, men så er det denne samvittigheten da... Synes jo det er veldig tidlig å bli sykemeldt fullt nå... Noen som vet?
2flottebarn;) Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 2. desember 2008 Flere som er sykemeldt fullt så tidlig, eller er det bare meg...?
Guttemamma75 Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Jeg mener at du ikke kan jobbe mens du er 100% sykemeldt. Det er også vanskelig å få aktiv sykemelding som gravid da dette er et tilbud som er ment til langtidssykemeldte.. Ordningen har blitt mye misbrukt fordi arbeidsgiver får "gratis" arbeidskraft og det har derfor blitt mye strengere kriterier for å få det.. Men noen nav kontor godtar enda aktiv sykemelding for gravide så du må nesten høre med nav hva de sier.. Jeg fikk det ikke i mitt svangerskap.. Om du vil jobbe litt kan du jo f.eks få en 90% sykemelding og fordele de 10% utover uka om arbeidsgiver synes det er greit???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå