Gå til innhold

Avbryte medisinsk abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare spør av interesse (er ikke i denne situasjonen selv). Kan man avbryte en medisinsk abort? Jeg vet ikke helt hva dette går ut på, men har forstått at man tar noen piller for å sette igang en abort av kroppen selv? Stemmer det? Kan denne på noe tidspunkt avbrytes eller er løpet kjørt etter første pilla? Evt når er det for sent å angre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løpet er kjørt når man tar pillen. det er det som stopper utviklingen. Resten av piller ++ er for å få kroppen til å støte det ut.

Skrevet

Jeg tror normalt sett det ikke kan avbrytes etter at du har tatt den første pillen. Denne påvirker så vidt jeg vet miljøet i livmoren slik at utvikklingen stoppes og en abort kan starte uten at man får fler piller.

De siste pillene får man så vidt jeg vet for å drive ut innholdet av livmoren.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror det er sån det foregår.

Skrevet

Kan ikke avbrytes nei. Den første stopper livet og de andre pillene støter ut embryo.

Skrevet

har du begynt er det for sent.

Skrevet

Løpet er kjørt når pillen er inntatt.

Skrevet

Den første pilla er vel den som stopper livet til fosteret. Så når den er tatt er det nok ingen vei tilbake.

Skrevet

Det er for sent å angre etter at den første pilla er tatt. Den tar man gjerne to dager før man skal inn på sykehuset for å fullføre aborten.

Hensikten med denne pilla, er for å avslutte alt liv på embryoet.

Så får du nye piller (vaginalt) når du kommer på sykehuset, for at kroppen skal støte det ut.

Skrevet

Nei.

Har man først tatt den første tabletten, er det ingen vei tilbake. Denne har til hensikt å avslutte livet å¨embryoet, før resten av aborten gjennomføres. Dette også for å forberede kroppen på en måte. To dager senere reiser man tilbake til sykehuset, og får nye tabletter. Disse taes vaginalt. De hjelper kroppen til mens-lignende smerter, og etter noen timer har kroppen klart å støte ut embryoet.

Skrevet

Det er for sent å angre når man har tatt denne pilla. Den må man ta under observasjon av en sykepleier.

Skrevet

Den første pilla gjør at hjerte til fostre slutter og slå. Og du kan begynne og blø, så ja det er for sent og angre etter første inntak av pilla. Les på Beholde Barnet? kanskje det gir deg noe hjelp eller noe av det du lurer på.

Skrevet

ja den første pilla gjør at hjerte til fostre slutter og slå.

Skrevet

Når man har tatt første pille er det for sent. Første pille dreper fosteret, andre pille driver ut fosteret.

Skrevet

Da er det nok for sent å angre ja! Når de to pillene er svelgt så er svangerskapet avbrutt... dagen etter får du piller for å får ut det som er dødt!

Skrevet

Nei, den kan ikke avbrytes. For sent å angre når den første pilla er tatt. Denne pilla atopper livet til embryoet. Deretter får man utdrivningspiller.

Skrevet

Kan ikke avbrytes. For sent å angre når første pille er tatt. Første pille stopper livet til embryoet, de neste pillene er utdrivende.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Veldig glad for at det ikke er meg. Hadde ikke maktet å svelge en pille som stoppet hjertet på barnet mitt.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...