Gå til innhold

hva er mye fravær på vg2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har 7 dager der 4 er gyldige pga sønnen min var syk... er dette VELDIG mye? sitter å stresser litt med det her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør lærerne. Er det ikke prosentvis fravær i hvert enkelt fag som gjelder?

Skrevet

Du skal da ha flere dager gyldig. Du har barn og de samme reglene som fungerer i jobbsammenhend med sykefravær for å passe barn er vel 10 dager per år?

Jeg hadde ikke barn på videregående, men hadde 2,5 mnd fravær på et år pga sykdom. Klarte meg fint jeg, men jeg måtte hele tiden holde meg oppdatert selv og gjøre avtaler med de ulike lærerene. Synes ikke 7 dager er mye fravær i det hele tatt. Har du gått glipp av noe viktig pga fraværet da?

Skrevet

er ikke noe som heter gyldig og ugyldig fravær.. det blir kanskje tatt hensyn til i fagene, men på vitnemålet ditt vil det stå 7 dager.. om du har vært på kafe disse 7 dagene eller hejmme med sykt barn står det ingeting om. desverre.. jeg hadde 15 dager ene året på vg. pga. kyssesyken.

må alltid legge ved legeattest når jeg søker jobb ogsånn så de skal kunne se at jeg var syk og ikke skulket. for som sagt, alt fravær blir notert likt,

Skrevet

3 ugyldige er mye. 4 gyldige siden sønnen din er syk, syns jeg ikke er så mye, hvis det ikke tilfeldigvis har krasjet med vurderingssituasjoner.

Ellers skal det vel fremdeles være slik at det er vurderingssituasjonene som gjelder (hvis det ikke er nytt siden jeg jobbet de for halvannet år siden)?

Nå er det mulig vi ikke snakker om samme ting når vi sier gyldig/ugyldig. Ugyldig tenker jeg på som skulk, og da er 3 dager mye.

Hvis dette stresser deg, syns jeg du skal ta dette opp med lærerne dine. Spør om de har nok vurderingsgrunnlag etc. Hvis reglene ikke har blitt endret siden jeg jobbet, så skal man vel enda få beskjed dersom man ikke har nok grunnlag for vurdering. Ta dette opp med kontaktlæreren din! :)

Lykke til!

Skrevet

Svarte deg nettop, men det "forsvant", mulig du får to svar av meg da:)

7 dager i seg selv trenger ikke være mye, men 3 ugyldige er mye. Ugyldige, da tenker jeg som i skulk, og dette kan gå ut over orden/oppførsel.

Ellers er det vel fremdeles slik at er du på vurderigssituasjonene (prøver etc), så skal du få karakter. Spør lærerne dine om de har nok grunnlag til å sette karakter (hvis du har vært borte på prøvedager, da). Nå kan det hende reglene er noe endre siden jeg jobbet på vgs (halvannet år siden), men jeg tror ikke det er vesentlig mye.

Ellers syns jeg du skal snakke med kontaktlæreren din om dette stresser deg, og høre hva h*n sier:)

Skrevet

Jo,er det ikke opp til 15% fravær i hvert fag som er OK å ha... Mener det var sånn da jeg gikk vgs.

Skrevet

Jo,er det ikke opp til 15% fravær i hvert fag man kan ha...mener det var sånn da jeg gikk vgs.

Skrevet

Det er ikke så vanvittig mye i løpet av ett år, men antar dette er pr. halvvår? JA da blir det en del. Blir jo nesten 2 dager pr.måned. hvis du er bekymret over hvordan det ser ut på vitnemålet, så be rektor/lærer om å skrive i notatfeltet på karakterkortet at 4 av dagene er pga. sykt barn.

Skrevet

be rektor/ lærer om å skrive i kommentar feltet på karakter kortet at fravære er pga sykt barn 4 dager. Ellers så syns jeg det blir litt mye... nesten to dager pr. måned, prosentmessig på en arbeidsplass er det mye. tenker sånn senere i livet for deg :) lykke til!

Skrevet

Det er vel ikke mye, hadde du hatt masse enkelt timer du ikke kunne forklare ville det vært verre. Men 3 dager er lite, sykt barn har jo alle innimellom om man jobber eller studerer.

Skrevet

jeg syntes ikke det hørtes mye ut, tror jeg hadde 40 dager og godt over 100 timer,hehe

lenge siden det nå,da!

Skrevet

Nei,det er ikke mye. Hvertfall ikke når du har "gyldig" grunn på halvparten..

Skrevet

ja, det er prosentvis i hvert fag, 15 %

men du skal ha skriftlig varsel før du stryker.

tror også du kan ha rett på gyldig fravær, når du har barn. hør med skolen =)

Skrevet

Det er LITE!

Da jeg gikk på vg2 hadde jeg 18 dager og 56 timer. ingenting var godkjent. hahahaha

Skrevet

Det er LITE!

Da jeg gikk vg2 hadde jeg 18 dager og 56 timer. Ingenting av det var gyldig fravær. HAHA

Skrevet

jeg har 16dager dette halvåret.. 1uke av de var jeg syk de andre var snuppa syk.. jeg kommer til å slutte på skolen fordi jeg har så mye fravær at jeg kommer til å stryke.. tror man kan ha 20dager tilsammen hele året

Skrevet

jeg har 16dager å en uke av de var jeg syk å resten var snuppa syk.. jeg kommer til å slutte pga jeg kommer mest sannsynlig til å stryke.. tror man kan ha 20dager på hele året

Skrevet

jeg har vært vekke 16dager å eg har vært syk en uke av de å snuppa resten.. kommer sikkert til å slutte pga mye fravær.. tror man kan ha 20dager på hele året

Skrevet

7 dager er jo normalt.

Jeg hadde myyyyye mer, og jeg besto i alle fag.

Skrevet

det er ikke så mye.. tror man kan ha 20dager på hele året

Skrevet

Hva som er mye fravær kommer nok ann på i hvilken sammenheng du tenker. I forhold t il skolen er det kansje ikke så ille med 7 dager, men om jeg som arbeidsgiver hadde sett det hadde jeg vurdert det som relativt mye så lenge det ikke forelå noen grunn.

Jeg reagerer nok på fravær over 5 dager og kansje 3 enkelttimer som såpass mye at det ville telle negativt i forhold til ansettelse.

Skrevet

det er lite fravær synes jeg, Jeg hadde 40 dager og 30 timer fravær da jeg gikk siste år på vgs. Var høygravid på slutten da(var mye vekke pga graviditeten) strøk ikke i ett eneste fag, hadde nesten 5 i snitt, så det gikk ikke utover karakterene min.

hvis du skal ta høyere utdanning, universitet/høyskole så ser de ikke på karakterene fra vgs når du er ferdig med den høyrere utdanningen å skal søke jobb, da ser de på karakterene fra uni/hs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...