Gå til innhold

Utslett, kløe over hele kroppen, uke 30


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan! Prøver meg med råd fra dere. Fredag kveld begynte jeg å klø over hele kroppen og da jeg våknet lørdag var jeg full av røde og kløende prikker over hele meg. Tok allergi tab som stilnet litt kløen og oppsøkte legevakten på søndag da det ikke ga seg. De fant jo selvfølgelig ingenting og sa det bare var en allergisk reaksjon og ba meg fortsette med tab. Nå tar ikke tab kløen lenger og det er overhodet ikke blitt noe bedre. Så da tenker jeg at det kanskje har noe med graviditeten å gjøre. Det eneste jeg finner er jo svangerskapskløe på slutten med gallesyren. Skal til lege i dag, men er ønsker å høre om noen har opplevd dette? Ikke alltid legene vet best, har jeg erfart. Er det rett og slett hormoner? Håper på snarlige råd og erfaring.

Kjersti i Bergen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde intens kløe forrige svangerskap, gjennom heile svangerskapet, og har no byrja for fullt att (veke 28). Det kan vere ingenting og det kan vere samband med gallesyra. Ta blodprøver for å sjekke! eg fekk påvist forhøya leververdiar først i veke 39 sist, og då hadde eg hatt kløen gjennom heile svangerskapet... Fødselen blei satt i gong på meg ettersm det var så nærme, elles får du medisin for å få ned att verdiane. Forløpig er ingenting påvist i blodprøver, men eg klør som besatt - og det er mest leggane mine som er utsett--- Ta det opp med legen, dei har større fokus på dette no enn dei hadde for berre ti år sidan, då var det "berre" svangerskapskløe. Lukke te! Kvitvask kan hjelpe nåkken mot kløen, elles ingen gode råd dessverre

Skrevet

Hei.

Jeghadde kraftig svangerskaps kløe. Klødde meg fordervet i seks uker. Sov nesten ikkenoe på de ukene og holdt på å bli fullstendig gal.

 

Det første du må gjøre er å ta en blodprøve, for å se om det er svangerskapskløe elller ikke. Og er det det, må dere følge nøye med. Jevnlige blodprøver. Det kan være farlig. Jeg ble lagt inn på sykehus i ett par netterr hvor jeg fikk noe å sove på ett par netter. Fødselen ble så satt i gang etter at jeg hadde vært der noen netter. Da måtte de få ut babyen fordi verdiene hadde steget for mye. Fødselen ble satt i gang tre uker før termin.

 

Det gikk heldigvis bra med oss begge.

 

Men dette er viktig å sjekke. Føler at leger og helsevesen er dårlige til dette.. da det ikke er så mange som har det og at vi kvinner ofte (i deres øyne) overdramatiserer eller er hysteriske.

 

Masse lykke til, håper det er noe som forsvinner.. unner ingen svangerskapskløe i hvert fall...

 

Stor klem

Skrevet

merkelig. Skrev ett langt svar til deg. Orker desverre ikke å skrive at en gang til.

 

Konkulsjon. Ta blodprøve hos lege, det kan være svangerskapskløe. Svangerskapskløe kan i noen tillfellerr være farlig for mor og baby. Det var det for meg.

 

Kom deg til legen og sjekk dette. Alt som skal til er en enkel blodprøve. Så kan du om ikek annet evt utelukke svangerskapskløe...eller om det er det, følge jevnlig med.

 

lykke til

Skrevet

Hei,

Jeg har det akkurat som deg. Masse utslett på halsen,magen, sidene, ryggen, armene og litt på innside lår. Det er røde utslett, som virker litt tørre. Jeg var hos legen for blodprøve og fikk sjekket at alt var fint med leveren. Det er viktig å sjekke.

Diagnosen jeg fikk av legen er: Pityriasis rosea, som gir først én lyserød, myntstor flekk og 5-10 dager senere et utslett med mange små ovale flekker.

Jeg hadde ingen kløe de første dagene, men de siste dagene har det vært mye kløe. Jeg var hos legen igjen, og hun anbefalte "hvit vask" som fås kjøpt på apoteket.(Koster ca.65kr) Dette har vært til hjelp for meg! Det er en slags "melkeaktig" lotion. Utslettene kan vare i alt fra 4-12 uker....

 

La meg høre hvordan det går med deg da! Lykke til;)

Skrevet

Hei,

 

Jeg har det akkurat som deg. Utslett på halsen, magen, sidene, ryggen, armene og litt på innside lår. Jeg var hos legen for blodprøve, ettersom det er viktig å sjekke leveren. Alt var fint. Jeg fikk diagnosen: Pityriasis rosea, som gir først én lyserød, myntstor flekk og 5-10 dager senere et utslett med mange små ovale flekker. Jeg hadde ingen kløe i de første dagene, men det har begynt veldig nå! Var hos legen igjen i går, og hun anbefalte "hvit vask" som fås kjøpt på apoteket. Dette er en "melkeaktig" lotion, som hjelper godt mot kløe. ANBEFALES!

La meg høre hvordan det gikk med deg da! Og lykke til....:)

(Jeg er forresten 17+2).

Skrevet

Hei,

 

Jeg har det akkurat som deg. Utslett på halsen, magen, ryggen, armene, sidene og litt på innside lår. Var hos legen for blodprøve, ettersom det er viktig å sjekke leveren. Alt var fint! Jeg fikk diagnosen: Pityriasis rosea, som gir først én lyserød, myntstor flekk og 5-10 dager senere et utslett med mange små ovale flekker. Jeg hadde ingen kløe i starten, men det har begynt nå. Legen min anbefalte "hvit vask" som fås kjøpt på apoteket, og dette hjelper veldig mot kløe. Det er en "melkeaktig" lotion. ANBEFALES!

La med høre hvordan det går med deg da! Og lykke til:)

(Jeg er forresten 17+2)

Skrevet

Hei,

 

Jeg har det akkurat som deg. Utslett på halsen, magen, ryggen, armene, sidene og litt på innside lår. Var hos legen for blodprøve, ettersom det er viktig å sjekke leveren. Alt var fint! Jeg fikk diagnosen: Pityriasis rosea, som gir først én lyserød, myntstor flekk og 5-10 dager senere et utslett med mange små ovale flekker. Jeg hadde ingen kløe i starten, men det har begynt nå. Legen min anbefalte "hvit vask" som fås kjøpt på apoteket, og dette hjelper veldig mot kløe. Det er en "melkeaktig" lotion. ANBEFALES!

La med høre hvordan det går med deg da! Og lykke til:)

(Jeg er forresten 17+2)

Skrevet

Hei,

 

Jeg har det akkurat som deg. Utslett på halsen, magen, ryggen, armene, sidene og litt på innside lår. Var hos legen for blodprøve, ettersom det er viktig å sjekke leveren. Alt var fint! Jeg fikk diagnosen: Pityriasis rosea, som gir først én lyserød, myntstor flekk og 5-10 dager senere et utslett med mange små ovale flekker. Jeg hadde ingen kløe i starten, men det har begynt nå. Legen min anbefalte "hvit vask" som fås kjøpt på apoteket, og dette hjelper veldig mot kløe. Det er en "melkeaktig" lotion. ANBEFALES!

La med høre hvordan det går med deg da! Og lykke til:)

(Jeg er forresten 17+2)

Skrevet

Hei,

Jeg har det akkurat som deg. Utslett på halsen, magen, ryggen, armene, sidene og litt på innside lår. Var hos legen for blodprøve, ettersom det er viktig å sjekke leveren. Alt var fint! Jeg fikk diagnosen: Pityriasis rosea, som gir først én lyserød, myntstor flekk og 5-10 dager senere et utslett med mange små ovale flekker. Jeg hadde ingen kløe i starten, men det har begynt nå. Legen min anbefalte "hvit vask" som fås kjøpt på apoteket, og dette hjelper veldig mot kløe. Det er en "melkeaktig" lotion. ANBEFALES!

La med høre hvordan det går med deg da! Og lykke til:)

(Jeg er forresten 17+2)

 

Skrevet

Hei,

Jeg har det akkurat som deg. Utslett på halsen, magen, ryggen, armene, sidene og litt på innside lår. Var hos legen for blodprøve, ettersom det er viktig å sjekke leveren. Alt var fint! Jeg fikk diagnosen: Pityriasis rosea, som gir først én lyserød, myntstor flekk og 5-10 dager senere et utslett med mange små ovale flekker. Jeg hadde ingen kløe i starten, men det har begynt nå. Legen min anbefalte "hvit vask" som fås kjøpt på apoteket, og dette hjelper veldig mot kløe. Det er en "melkeaktig" lotion. ANBEFALES!

La med høre hvordan det går med deg da! Og lykke til:)

(Jeg er forresten 17+2)

 

Skrevet

Beklager at jeg har svart så mange ganger!! ha ha ha.... Men innlegget la seg ikke inn når jeg trykket lagre, så da prøvde jeg på nytt flere ganger, og tydligvis kom det inn alle gangene. Men jeg tror det må ha vært en systemfeil på hele nettsiden i dag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...