Gå til innhold

UFF!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

her sit eg og kjenner litt mensmurring, og når eg er på do og tørker meg så er det brunt på dopapiret. Eg har hatt litt blødning før, men eg vert liksom aldri "roleg" av det. Det er vel eit godt teikn s lenge det er brunt? Er 13+0 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det også sånn tidligere i graviditeten. Jordmora mi sa at det var bedre med "gammelt brunt blod" enn rødt ferskt blod.

Man kan også få litt blødninger hvis man har hatt sex en av de siste dagene. Slimhinnene blir visst litt mer sårbare, så det er ikke noe farlig hvis det er derfor du blør litt. Mensmurring. . hm. . det kan jo komme at at livmoren strekker seg. . jeg er ingen ekspert.

Ring jordmora di slik at du blir litt roligere du! Det var det eneste som hjalp for meg :-)

Det er så typisk oss gravide at vi engster oss og kjenner etter hvordan vi føler det nedi den lille magen vår!!

Skrevet

Blod er vel i grunn aldri et godt tegn. Trenger jo helt klart ikke være noe farlig, men hvis det hadde vært meg, tror jeg at jeg hadde ringt jordmora bare for å snakke med hu om hva det kunne være=)

Skrevet

Ved blødning i underlivet under graviditet skal lege alltid kontaktes.

håper alt er bra med deg.jeg er 16 uker og har hatt mensenmurringer helt fra uke 7 å legen sier det er helt normalt.det er livmoren som strekker seg:-)magen vokser:D

Skrevet

ja, det er vel når det kommer masse friskt blod det begynner å bli skummelt...

prøv å slapp av, og tenk positivt. ganske vanlig med uskyldige små blødninger, men det er ikke noe kjekkt...

Skrevet

Mensmurringer hadde jeg også lenge. Brunt blod er vel gammelt blod. Det kan komme ut gamle rester en god stunde etter blødning. Enkelte har blødninger hele svangerskapet.

Skrevet

Jeg hadde også mensmurringer lenge. Brunt blod er vel gammelt blod. Det kan komme ut en stund etter blødningen.

Skrevet

Hei!

At det er brunt indikerer som oftest bare at det er gammelt blod. Noe som for eksempel kan komme som følge av at blodkar brister under samleie osv men at blodet ikke kommer ut med en gang. Jeg har lav terskel for å kontakte lege i forbindelse med blødning. siden du også sier du har mensmurring ville jeg tatt en telefon. Det er bedre med en gang for mye enn en gang for lite. For langt de fleste så er det ikke noe farlig når man får litt rustent blod slik du beskriver, men det er så guffent å gå å være usikker.

Lykke til!

Skrevet

Hei.

Hvis jeg var deg ville jeg ringt til legen min og spurt om jeg kunne

få en ul. det er jo veldig normalt med mensmurringer, og det er en del som kan blø. Jeg fikk ul pga at det kom brunt på papiret når jeg tørket meg. Var på ul der det viste at fosteret var dødt. Så jeg måtte ha utskrapning. Men det er jo ikke sikkert at det er noe galt, for det er jo endel som har det sånn,men jeg ville sjekket opp i det for sikkerhets skyld:)

Lykke til:)

Skrevet

Denne siste her uroa meg, ja...snakka med legen i går og eg skal til ul i dag....ho sa det var positivt at eg framleis er kvalm..... Var til ord ul sist veke og då var ALT bare bra med den litle. Men mykje kan jo skje på ei veke......men då hadde vel kvalmen forsvunne?!?

Skal rapportera om korleis dette går.

Skrevet

PUH!!!!

No kan eg pusta letta ut! Alt var bare bra med knøttet mitt i magen! Det hadde vakse to cm denne siste veka, så no er "han" 7,4 cm frå hovudet til rumpa. Ikkje merkeleg at magen vert større.....Fekk sjå ansiktet i dag, har berre sett "han" i profil tidlegare. Så no er eg SÅ letta!!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...