Isdronningen Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Hei Noen som vet hvordan man lager sånn hvit, fin melis til å pynte pepperkaker med?
* 5 om dagen * Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener, for melis er jo hvit :-)) men om du bruker eggehvite,bare pisket opp litt og har i melis,blir den fin :-)
Prinsemammaen Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Vet ikke om jeg helt forstår hva du skal ha, men vanlig melisglasur? Er det ikke bare å blande sånn melispulver med litt vann?
Gjest nickedokka Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Lager? Det er vel pulverisert sukker, er det ikke...Har alltid kjøpt, jeg.
alvis Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Vet ikke helt hva du mener men blander du melis med vann så får du glasyr å pynte med.
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Jeg skjønner hva du mener - men ikke hvordan man lager det. I bhg har de pyntet pepperkakene med tykk, kritthvit glasur i en mer "kremet" konsistens. Ser luftigere ut på et vis - mulig det kun er eggehvite i stedet for vann de har brukt.
Bøggly Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Tror det er iceing du mener. Tror at du da pisker sammen eggehviter, har i melis og kjører det med (hånd)mixer ei god stund.
Isdronningen Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2008 Takker og bukker for svar. Den melisen med bare vann blir ikke så fin samme hvor tykk jeg lager den. Tror det skal noe mere oppi den. Da skal jeg prøve å piske opp litt eggehvitte også.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Hvis du bruker fløte istedet for vann blir den helt hvit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå