Gå til innhold

Alene og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre :(

Har ikke fortalt barnefaren det enda.. men er kun 5uker på veg. fikk vite det igår og er helt fortvilet over hva jeg skal gjøre.

Hjlep hjelp hjelp. noen i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjekt havne i en slik situasjon dersom det ikke er ønskelig - som jeg skjønner ut fra ditt innlegg.

Ta kontakt med Helsestasjonen, legen din eller en annen å snakke med om det- og ikke minst informer barnefar.

Du er enda veldig tidlig i svangerskapet som du sier, så du har litt tenketid på deg før du må ta et valg....men det kan være godt ha noen å snakke med....nå vet jeg ikke om du og barnefar er et par, eller om du evt blir alene om denne avgjørelsen- ønsker deg uansett lykke til uansett hva du måtte velge.

Skrevet

Kanskje du kan kontakte Amathea?

Det er et rådgivningskontor for (enslige) gravide, de har lang erfaring og har hjulpet mange før deg med alle tankene som raser når en uventet blir gravid.

Jeg var alene hele svangerskapet og fikk ingen støtte av far til barnet, men fikk masse støtte og hjelp av å gå til samtale med familieterapeut hos amathea. Der fant jeg en nøytral samtalepartner som var der for meg, ikke dømmende, og hjalp meg til å finne ut selv hva som var riktig for meg.

Jeg vet ikke hvilket forhold du har til barnefaren, men ingen kan presse deg til noe du ikke vil. Du må finne ut hva som er best for deg.

Ønsker deg masse lykke til, det finnes masse hjelp og støtte for deg og barnet hvis du velger å beholde.

Klem fra meg :-)

Skrevet

Kanskje du kan kontakte Amathea?

Det er et rådgivningskontor for (enslige) gravide, de har lang erfaring og har hjulpet mange før deg med alle tankene som raser når en uventet blir gravid.

Jeg var alene hele svangerskapet og fikk ingen støtte av far til barnet, men fikk masse støtte og hjelp av å gå til samtale med familieterapeut hos amathea. Der fant jeg en nøytral samtalepartner som var der for meg, ikke dømmende, og hjalp meg til å finne ut selv hva som var riktig for meg.

Jeg vet ikke hvilket forhold du har til barnefaren, men ingen kan presse deg til noe du ikke vil. Du må finne ut hva som er best for deg.

Ønsker deg masse lykke til, det finnes masse hjelp og støtte for deg og barnet hvis du velger å beholde.

Klem fra meg :-)

Skrevet

Heisann! Jeg var alene, men hadde kontakt med bf. Det er tøft, men verdt det!! :) Jeg vil også anbefale deg å ta kontakt med Amathea, og på barnimagen.com er det et forum som heter Snart alenemor. Der er det mange som er gravide og i samme situasjon som deg. Og du må gjerne være her også altså! :) Dette går kjempe bra!! Det er viktig at du kan snalle med noen, det hjalp meg å gå på Amathea. Der kunne jeg snakke om alt, siden jeg ikke hadde noen barnefar å snakke med alt rundt babyen med. Klem

Skrevet

Jeg også gikk gravid alene. Nå er gutten 6 mnd. det har egentlig gått greit, men jeg håper du er klar for utfordringene som venter. Uansett hva du velger å gjøre!

Lykke til.

Klem.

Skrevet

hei:)

jeg har vært i samme situasjon som deg, gravid og alene...

jeg satt faktisk å lurte på abort, noen jeg har vært i mot hele livet mitt.. så sier litt om hvor vanskelig slik en situasjon kan være... bf har ikke kontakt og har aldri vært der..

jeg tenkte på hvordan kan jeg leve med valget om å beholde?

eller valget om abort?

konklusjonen for min del ble at jeg hadde ikke klart leve med meg selv etterpå vist jeg valgt nr 2..

men dette er ditt valg, og øsnker deg lykke til med hav du enn bestemmer deg for.. god klem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...