Gå til innhold

Utroskap igjen - spin off av det andre innlegget

Anbefalte innlegg

Skrevet

en gang utro alltid utro? hva tror dere?

Jeg tror det er vanskelig å aldri være utro igjen for noen som har brutt den barrieren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke, men jeg om det stemmer er jeg ihvertfall dømt til alltid og være utro... hehe

Skrevet

Ingen unntak fra regelen, men ofte vil jeg tro at sprenges grensen for utroskap engang, vil det være lettere andre ganger også.

Tror mye av dette går på holdninger en har til utroskap, samt modenhet og selviskhet.

Skrevet

Noen få mennesker klarer bare ikke å la være å være utro. Mens de aller fleste lærer i det de ser reaksjonen på det de har gjort og sin egen selvfølelse at de aldri gjør det igjen. Kommer an på person, grunnen til utroskapen og miljøet personen lever i tror jeg.

Skrevet

Håper ikke det, for jeg har ikke lyst til å være utro mot min kjære:)

Skrevet

Jeg har i hvert fall en venninne som faktisk har vært utro mot alle (!) kjærestene hun har hatt til nå i livet! Det må vel sies å være notorisk utroskap...

Tror det er forskjell på de som gjør en glipp en gang, og de som gjør slike ting gjentatte ganger. Tror det er lettere at det skjer igjen jo flere ganger det har skjedd tidligere jeg.

Skrevet

jeg hadde ingen grenser som ble sprent, når jeg var utro mot min X. det føltes ikke feil og jeg hadde aldri dårlig samvitighet. følte heller aldri at jeg sjulte noe. så jeg tror ikke jeg sprengte noen grenser ved og være utro.

nå derimot har jeg mer respekt for individet, og dårligere nerver, for nå har jeg faktisk noe som sier at "dette er galt, dette må sjules".

jeg tror det komme mye an på hvor man kommer fra, hva slags verdier man har og hvordan forhold man er i.

for meg går/gikk det ihvertfall ikke på om jeg elsker personen eller ikke.

Skrevet

for mange kan det godt være det stemmer. men nei, det tror jeg ikke. Da er jeg dømt til å være utro resten av livet da jo og det nekter jeg å tro. men igjen, kommer vel gjerne anpå hvorfor man er utro i utgangspunktet.

Skrevet

det tror jeg ikke.. tror de fleste lærer vist de angrer å selv mener de gjorde en feil.. så har man de som ikke lærer å ikke klarer å holde seg.. tror det er mange faktorer som spiller inn

Skrevet

Jeg har vært utro en gang... er ikke noe jeg er stolt av. Men gjort er gjort. Er mange år siden nå...

Forholdet vårt gikk ikke så bra, så ikke så mye til hverandre på slutten. ( han jobbet i nordsjøen, pluss bodde i en annen by) Jeg savnet veldig det å føle meg attraktiv, savnet veldig mye egentlig. Selvtilliten var på bånn, og en dag bød sjansen seg. Vet ikke hva som overrasket meg mest, at han sa ja, eller at jeg i det hele tatt "bød opp til dans". Angret veldig dagen etter.

Sa aldri noe til typen, og den dag i dag vet han ikke noe om det.

Det ble slutt like etterpå, av helt andre grunner - og vi skiltes som venner.

Personlig så mener jeg utroskap er en uting. og mener at de som gjør det, ikke har det bra i forholdet de er i. NOE må være galt hvis man går andre steder for kos. Og da bør man gå ut av forholdet før man innleder noe annet, av respekt for den andre parten. Dette gjorde ikke jeg den gangen, men det skulle jeg absolutt ha gjort, Selv om forholdet egentlig var over da dette skjedde, så hadde vi jo ikke offisielt gått fra hverandre.

Kanskje jeg ikke har følt det som utroskap siden vi var påvei fra hverandre likevel? Ikke at det unnskylder det da...

I dag har jeg et helt annet forhold til min nåværende samboer. Han er mye vekke også, men vi bor jo sammen når han er hjemme. Vet av hele mitt hjerte at jeg ALDRI kunne vært utro mot han. Vet ikke om det er fordi vi har et dypere forhold enn det jeg hadde med han andre, pluss at vi har barn sammen, eller hva det er. Vet hvertfall at det er helt andre følelser med i bildet denne gangen enn da..

Skrevet

Jeg har vært utro, og mener bestemt at det har ført til at jeg tenker meg veeeeeeldig godt om før jeg skulle vært det igjen.

Så nei, jeg tror ikke alltid det stemmer.

Skrevet

Helt uenig med deg, Twintipp. Tror absolutt ikke det har noe med holdninger å gjøre.

Jeg har vært utro - og ble dømt nord og ned av en venninne, som synes jeg var helt skrekkelig! To år senere var hun i samme situasjon - hun har fått en ny leveregel - "man skal aldri si aldri".

Gjest soviroduveslespire
Skrevet

en gang utro, ALDRI utro igjen... - vil tro dette gjelder vel så ofte...

Skrevet

uenig.

Man lærer så lenge man lever!

Skrevet

Jeg mener det kommer an på så mye mer enn "èn gang utro - alltid utro". Selv var jeg utro èn gang. Angret ikke og hadde sikkert gjort det igjen i samme situasjon, men i dette forholdet og med det livet jeg har nå hadde jeg aldri vurdert det. Men noen mennesker er "notorisk utro", jeg har feks en bejent som har vært gift i 7 år. Og jeg vet med sikkerthet 4 stk han har hatt et forhold (ikke bare pult) til, mens han har vært gift. Kona fant ut av det for ett år siden og ringte meg fordi mitt navn kom opp (jeg hadde vært på noen av festene han og hans utkårede hadde vært på). Jeg fortalte sannheten. Men hva hjalp vel det når hun aldri kunne tro noe slikt om sin mann, og han hardnakket påsto at jeg sa slikt fordi jeg var håpløst forelsket i han... han er tilgitt og har i dag et forhold til ei på 17 og ei på 21. Selv er han 35 og kona like gammel som meg. Og der snakker vi èn gang utro - alltid utro.

Skrevet

Da får du forte deg ut og sjekke alle mannens kontoutskrifter, mobilen hans og lommene. Skynd deg, skynd deg. Gjesp.

Skrevet

Helt uenig. Det hadde vært særdeles trist hvis det stemte.

Skrevet

1 gang utro og alltd utro..tja,,

trur litt sånn jeg visst man er utro for første gang og fikk helt dårlig samvittighet og det var helt forferdelig så er det ikke sikkert man gjør det igjenn,

MEN 2 ganger utro alltid utro har jeg mere trua på..greier man å gjøre det igjenn ja da greier man det sikkert flere ganger.

Skrevet

Jeg opplevde at min samboer var utro...men trodde at det kanskje fantes noen som kun var istand til å gjøre det en gang...tilga han....vi levde sammen i flere år til...bryllup. hus og barn...men så gjorde han det IGJEN......så ja jeg tror at har man først passert den grensa så har man brutt en viktig ting...og kan gjøre det igjen.....og Ja- vi er nå skilt!

Skrevet

nei det tror jeg ingenting på, det er jo mange ting som spiller inn, eks. hvordan man har det i det nåværende forhold

Skrevet

Jeg tror ikke det er slik. Det kommer an på så mye. Hvordan man har det i forholdet, livsstil, selvbilde osv. At alle ting kan ligge til rette for at man gjør en slik handling en gang (eller mange for den saks skyld) betyr ikke at det ikke er rom for endring.

Skrevet

Jeg tror ikke en alltid er utro, i alle fall om en har skiftet partner. Har venner som har vært utro, som jeg vet ikke er det nå mange år etter. Noen lærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...