Maaaamy. Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Min datter tok en liten operasjon fredag. Fikk beskjed om at vi ikke trengte skifte på såret hver dag og ikke rense det. Skiftet på såret i går. Det såg da veldig fint ut, men det luktet litt rart på en måte, når jeg tok av bandasjen. Nå i kveld etter at hun er sovnet, ser jeg at det er kommet litt farge i kompresset som er på, og at det lukter ganske så guffent, selv med klærne utenpå. Har ikke fått skiftet på såret siden hun sover. (Begynner jeg med det, kommer hun bare til å våkne opp igjen. Da får jeg ikke henne i seng på 3-4 timer...) Bør jeg være begymret med tanke på betennelse/infeksjon i såret? Hun har vært i fin form i dag og har ikke hatt noe feber eller noe slikt
Bring_it_on!!:)) Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Du vil se det veldig lett om det er innfeksjon.. Sitter teipen godt da?? Er ikke sånn at du kan "lirke" litt for og se når hun sover?? Det skal ikke lukte noe.. Var væsken som kom ut gulaktig og litt tykkere i konsistens?? Du burde være veldig obs på innfekjson.. Tidlig ved en innfeksjon så er det ikke alltid vanlig med feber eller at man merker så mye til det.. Men hun vil nok få vondt der da etterhvert.. =)
Groosalugg Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Hvis det lukter vil det nok være lurt å ta kontakt med lege i morgen ja.
Maaaamy. Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2008 Takker for svar:) "bandasjen" sitter ganske godt på, men tror jeg bare må pirke på den for å se om jeg får sjekket det i kveld. Er litt redd for at det skal være noe infeksjon på gang. Såret var som sagt veldig fint i går, men ser som sagt at det er noe som er kommet i bandasjen nå. Hun er livredd for leger, blir rett og slett hysterisk, så håper virkelig ikke det er noe så vi må igjennom en ny runde med leger og slikt. Nei, nå må jeg bare gå for å se om jeg kan få sjekket det litt mer i kveld. Lukter litt sånn råtten lukt på en måte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå