Gå til innhold

Pepsi max...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste et sted her inne at pepsi max burde man hvertfall ikke drikke omk man er gravid.. Stemmer dette? Noen som vet?

Jeg vet jo at man ikke bør drikke så mye brus, eller drikker med koffein, men jeg lurer bare på hvorfor det sto HVERTFALL ikke Pepsi Max. Er det noe spesielt med Pepsi Max eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det gjelder akkurat i graviditeten, men jeg leste en artikkel om at søtningsstoffet som er i lett brus kan gi MS. Det er jo kunstige tilsettningsstoffer. Men vet ikke om det er ekstra farlig for gravide.

Lurer litt på dette selv. Er nemlig veldig glad i Pepsi Max, selv om jeg har dilla på Cola nå (som jeg vanligvis ikke er spesielt glad i) ;o)

Skrevet

Er vel det at det inneholder koffein pluss en haug av e stoffer som all annen lettbrus.

Så pepsi max og cola light er nok ikke det beste å drikke, men jeg personlig tror ikke det er noe farlig bare man begrenser det.

Jeg drikker det av og til. Kanskje en gang i uka, istedet for hver dag ;-)

Pga koffein og E-stoffer. :-)

Skrevet

hei du:)

Pepsi Max ineholder masse aspartam, og aspartam er omtrent 160 ganger søtere enn vanlig sukker..så da kan man tenke seg selv.. det er ikke særlig sunt.

Det anbefales også at man ikke gir drikke med kunstige søtstoffer til barn under 3 år. Så da tror ikke jeg det er særlig bra for den lille i magen heller.

Tror alle light-bruser inneholder det, også suketter.

Skrevet

Jeg drikker pepsi max, det er min kaffe...og har også gjort det under begge de to andre gravidtetene mine.. drikker jo ikke flere litere om dagen, men ca 5- 6 glass tenker jeg..

Det kommer jeg til å forsette med...;)

Så lenge det står at man kan drikke inntil en liter om dagen, så gjør jeg det ihvertfall...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...