Gå til innhold

Er det noen som har kjøpt ski på Obs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og skal barn ha staver? Eventuelt fra hvilken alder skal de ha staver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte... Hva slags ski har dere kjøpt til barna deres da? Smørefrie?

Skrevet

Jada, har kjøpt div ski på obs opp gjennom tida. Helt ok de. Kommer an på barnets alder om jeg ville kjøpt smørefrie eller ikke, men til de helt små, ville jeg definitivt gjort det ja! De trenger ikke god gli (verken forover eller bakover!), og de går heller ikke lenge av gangen (før det ender med vræl....) Til de litt større (i allefall fra 6 år) ville jeg kjøpt vanlige smørbare ski. Ungene går lengre turer/renn, og er mer avhengige av god glid, men og godt feste, når de skal ut på tur. Motivasjonen blir fort borte om ikke skia er bra! (Smørefrie er ikke bra - untatt på skikkelig vått påskeføre). Staver har jeg ikke mye formeninger om, men bør vel ha det fra ca 4 år tenker jeg.

Skrevet

Tusen takk! Hvor lange skal skiene være (jeg husker at det har å gjøre med barnets høyde, men hvordan er det igjen?)?

Skrevet

vi har kjøpt madshus smørefrie til vår 4.5åring... :)

De skal være like lang som han er høy er det de sier nå..

Guttungne har brukt skistaver fra han var 3 år.. :)

Skrevet

Det var stor artikkel i lokal-avisa ifjor om ski og barn. Barn skal ikke ha staver før de er 5 år!!! De trenger å bygge opp balansen godt nok, før de bruker det. Det var heller ikke så langt de skulle gå før de var 5. Tror ikke det var mer enn 1 kilometer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...