Gå til innhold

I uke 31 og formen er dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste to ukene vært kvalm, svimmel, vondt i hodet og innimellom litt synsforstyrrelser...Målte blodtrykket mitt på jobb idag og var 144/100. Litt travelt på jobb, så jeg tror kanskje bt er påvirket av det. Ellers har bt ved de to siste ktr vært helt normalt og det har ikke vært i protein i urin gjennom svangerskapet...

Er det flere som opplever dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei ikke opplevd dette...men du burde kansje prøve å ta det litt med ro,om ikke det går sykemeld deg....

Skrevet

Hei.

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg! Er 34 uker i dag, og det er først nå den siste uken hvor jeg har blitt bedre. Dette etter at jeg tok permisjon for en uke siden, så denne uken har jeg bare slappet helt av.

Uke 30-33 var jeg i forferdelig dårlig form, med veldig hodevondt, svimmelhet, til tider kvalme, samt vondt under høyre ribben. I tillegg har jeg i perioder av noen minutter fått veldig høy puls og følt meg urolig. Synet har vært "prikkete" og uklart, og det er værst å se på hvite/lyse overflater. Dette varierer i grad, og legen mente dette ikke ville gi seg før etter fødsel.

Har vært hos lege til kontroll et par ganger, men ikke noe utslag på noen prøver. Legen mente derfor at dette var svangerskapsplager som kunne dukke opp nå mot slutten, og det var kjempeviktig og slappe av og ta det helt med ro.

Du bør jo få sjekket blodtrykket igjen, samt utelukke andre ting hos legen, men det viser seg iallefall at dette kan være plager som kan komme uten at det trenger å være noe alvorlig.

Jeg ble bedre av ro og hvile! God bedring!

Skrevet

Hei!

Jeg har opplevd akkurat det samme! Først nå den siste uken hvor jeg har blitt bedre- dette etter jeg gikk ut i permisjon, slik at jeg bare har slappet helt av en uke.

I uke 30-33 var jeg i veldig dårlig form med hodepine, svimmelhet, og følte meg generellt dårlig. Hadde også perioder med kvalme, samt "anfall" av høy puls og urolighet som varte i noen minutter. Har hatt "prikkete"/uklart syn, hvor det er værst å se på lyse overflater. Dette varierer noe i grad, og legen mente at dette først ville gå over etter jeg har født.

Har vært til kontroll et par ganger hos lege, men ikke funnet noe galt på prøvene. Legen mente at dette var svangerskapsplager som kunne dukke opp nå mot slutten, og at det var viktig med ro og hvile!

Du burde ta en tur til legen for å få utelukket andre ting, men dette er altså plager som kan oppstå uten at det nødvendigvis er noe alvorlig!

God bedring!

Skrevet

Jeg har hatt det sånn i perioder. Prøv å få mye søvn og slapp av. Det har hjulpet på meg. Kanskje trenger du litt jern også? Lykke til!

Skrevet

Jeg synes du skal ta deg en tur til legen jeg!

Fordet om bt var fint på siste ktr,kan det endre seg fort har jeg fått beskjed om! I tillegg til de andre symptomene du har,kan det fort være noe... Ikke for å skremme deg altså,men få deg time hos lege for en sjekk ganske så snart...

Skrevet

Jeg har hatt det sånn i perioder. Prøv å få mye søvn og slapp av. Det har hjulpet for meg. Kanskje trenger du litt jern også? Lykke til!

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men dette ligner veldig på svangerskapsforgiftning. Jeg ville ringt lege/føden og diskutert dette i dag.......Bedre å være føre var.

Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...