Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Masse snakk om det her men hva søren er det?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Lyse deilige smakløse julekaker. Er ikke jul uten!
Mamma's trolljenter Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Jeg hadde aldri hørt om det før jeg flyttet til bergen, har aldri sett det i oslo... Det er tykke harde kaker fra hvit deig... Vet ikke helt hva de er laget av og sånn- har aldri syntes at det er så veldig godt egentlig... Tørre tykke hvite pepperkaker, som ikke smaker pepperkake Haha
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Det er nam nam, hvite kaker som minner om jødekaker.
Yarn Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Hehe, jeg visste ikke at det gikk an å bo i Norge å ikke vite det!? Men det sier altså mest om meg og hvor lite jeg har reist i landet, antagelig, iallfall i juletider. Det må helt klart være lokale forskjeller Jeg liker kakemenner, tenkte bake det snart, jeg:)
trollmamma Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 nei nei nei, dette er helt feil. kakemenn skal være myke, saftige og hvite. Sånne harde,tørre er bare tullete bergens-kakemenn det
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Er det det samme som Julemenn? I så fall den vanlisgte julekaka her. Sitter og gomler en akkurat nå faktisk...
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 Opprinnelig er de formet som menn ja. Men nå er det vanlig å forme dem som alt mulig rart. (Bruker samme former som til pepperkaker) Er det foresten det samme som "fattigmenn" for det vet jeg de har på østlandet (men aner ikke hva fattigmenn er da...)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #14 Skrevet 2. desember 2008 Fattigmenn kokes vel i smult? Kakemenn er lyse, tykke luftige kakemenn og damer. Litt smakløse kanskje, men det er sånn de skal være. Ungene elsker dem. Lys deig som kjevles ut før en trykker ut figurer, så maler du ansikter og sånn på dem med konditorfarge.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #15 Skrevet 2. desember 2008 hehe.. Kunne vært julemenn uten sukker og smør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå