Frida, med nr 3 i magen Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har ved flere anledninger stusset over barnets lengde og vekt som blir oppgitt i BiMs "Fra uke til uke". Det har liksom aldri stemt med mine svangerskap. I dag skulle jeg til ultralyd, og logget inn på på BiM før jeg dro, for å se hvor stor babyen min sånn ca er nå. Jeg fikk opp at min baby nå er ca 1300 g og 37 cm. Overrasket var jeg da jeg var hos legen, og han sa at babyen var ca 40 cm og 2100 g. Jeg spurte om 2100 g var mye til å være i uke 30, og da svarte han at 2000 g er gjennomsnittsvekt for et barn i mors svangerskapsuke 30. Jeg forstår jo at BiMs tall er ca-tall, men jeg synes 700 g forskjell er veldig mye!
MintCondition Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 De vekt-tallene her på bim er helt på trynet Babyverden.no har mye mer korrekt ca-vekt på fostrene.
trine->mai07 og juni09 Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 BIM sine vekt og lengder er helt ville. Jeg fikk jo sjokk når jeg var på innvendig ul i uke 12 med førstemann )pga blødninger), det er ganske stor forskjell på hva som står her og på babyverden. Jeg fant ut at den på babyverden stemmer best, i utgangspunktet er babyverden mer korrekt og "vokser" fra bim sine. Bim sine målinger i starten er helt ville, men mot slutten så er de veldig rare.. Babyverden sine sider derimot starter med en mindre forandring fra uke til uke og er mer korrekt (selvfølgelig et slingringsmon der også), når du kommer lenger ut i svangerskapet tar babyverden igjen vekta til bim og det er store forskjeller. Ganske villedende og folk blir lett skremt.
erteposen + 4 Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Det er litt rart ja, men bim stemmer veldig godt med to svangerskapsbøker jeg har om en tanker på mors uker.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 På min uke nå (15+0) står det at ultralyd foregår mellom nå og om 2 uker (15+0-17+0), men det er vel uke 16-19? Står også at pappaen nå kan kjenne spark utenpå magen, men det tror jeg ikke er vanlig, for førstegangsfødende er jo det vanlige å selv kjenne spark rundt uke 18, og da senere å kjenne det utenpå magen... Jeg kjente spark skikkelig selv for første gang i går, og regner med det er tidlig. Hadde nok ikke gjort det om jeg var førstegangs regner jeg med. Men tar nok litt tid før pappaen kan kjenne det ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå