Gå til innhold

Et trafikk-spørsmål (skyldfordeling)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis bil A kommer inn i ei fire-armet rundkjøring og legger seg i rette felt (ytterste) fordi han skal ut i andre arm, og bil B som kommer fra samme arm som bil A,og legger seg i innerste felt, selv om det er feil. Hvem sin skyld er det hvis de kræsjer da? Bil A har jo vikeplikt for bil B, men bil B har jo i utgangspunktet lagt seg i feil fil.

Dete irriterer meg så grønnjævlig hver dag, jeg legger meg alltid i rett felt, men så kommer det noen og tar innersvingen på meg og presser meg til å br¨åbremse selv im jeg gjør ALT riktig. Åhh, av og til har jeg bare lyst å stå på fløyta :S

Sint, jeg? Neeeida ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som bytter felt :) nemlig bil B :)

Skrevet

Er dere sikker på at bil B får skylden? Jeg har såå lyst å være slem en gang.. Nei, huff. Jeg kan godt forstå om noen legger seg feil fordi de ikke vet hvor de skal, men når det helt opplagt er for å ta seg til rette så blir jeg provosert.. :o

Skrevet

Bil B sin feil uansett fordi de bytter felt. og etter trafikkreglene har de da vikeplikt. MEN om det kan bevises at du har vært med å forårsake ulykken til tross for at du faktisk kunne viket unna selv om det er han som bytter felt så får dere delt skyld. :P

Skrevet

Henger meg på de over her, den som bytter felt har vikeplikt.

Og det er bare å tute, hornet er der for å gjøre medtraffikanter oppmerksomme på fare, og det er definitivt trafikkfarlig å ligge i feil fil for å snike i køen.

Skrevet

Jeg gjorde samme feil som bil B på oppkjøringen fordi jeg var fryktelig nervøs og jeg fikk en 2'er feil (vet ikke hvordan det er nå, men da kunne man ha noe sånn som 3 2'er feil, en 3'er feil var stryk og enere kunne man ha veldig mange av før man strøyk). Jeg fikk beskjed om at hvis jeg hadde sett meg bedre for, så ville jeg ikke fått mer enn en 1'er feil. Hadde det kommet en bil jeg ikke så og ikke passet meg for, så ville jeg helt sikkert strøket, for selvom det i utgangspunktet ikke er så stor feil, så oppstår det en farlig situasjon. Dvs, bil B får skylda:-)

Skrevet

Det er i utgangspunket bil B som har har feil for han har lagt seg i feil fil. Men denne problematikken har jeg nemlig spurt en sakkyndig om, og det er veeeeldig vanlig at forsikringsselskapene har delt skyld når det gjelder rundkjøringer. De gjør alt for at det skal bli delt skyld. Nettopp fordi det gagner dem selv. Men jepp du burde nok stått på tuuuuta di. ( det hadde jeg gjort)

Skrevet

Har du gjort det i oppkjøringa nå, så har du strøket.

Det er overhodet ikke greit å legge seg feil i ei rundkjøring. Dersom du midt i rundkjøringa innser feilen, så får du bare ta en ekstra runde i rundkjøringa da. Det er det jo ingenting i veien for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...