Gå til innhold

noen som har erfaring med dette ks/fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen med erfaring som kan gi noen gode for/imot grunner.

hadde haste ks med masse komplikasjoner i svangerskap og barseltid sist. er gravid igjen nå, og vet at jeg har lettere for å få innvilget ks hvis det er det jeg ønsker. det jeg ønsker meg aller mest er selvfølgelig en fødsel uten noen form for komplikasjoner, men det er det ingen som kan love meg. lurer på om noen med erfaring kan si om det er verd risikoen å føde naturlig, eller om jeg skal ta et planlagt ks (tåler selve inngrepet helt greit) eller kunne risikere å nok en gang ha en tøff barseltid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig og råde deg til verken det ene eller det andre, da alle mennesker er forskjellige.

Jeg selv har hatt et hastekeisersnitt og en vanlig fødsel, og jeg må si at skulle jeg hatt flere ville jeg absolutt ha valgt vanlig fødsel. Og det er absolutt mange grunner til det, både for barnet og oss.

Jeg gruet meg vanvittig til fødsel nr 2, nesten enda mer enn 1 gang. Men det var mest ifht at det skulle bli et nytt keisersnitt. Den følelsen jeg satt igjen etter det var absolutt ikke det jeg hadde forestilt meg.

Kan råde deg til og snakke med jordmor ang dette og gå gjennom din forrige fødsel, det gjorde vi og det hjalp masse.

Ønsker deg masse lykke til uansett hva du finner ut av...

Skrevet

takk for svar, "problemet" er at jeg ikke er redd for ks, jeg er mer redd for skader på barnet/meg selv, ikke noe problem hvis det ender i ks. som deg er jeg mye mer nervøs nå :(

Skrevet

Jeg har hatt både vanlig fødsel som gikk kjempe fint og et hastesnitt som jeg fikk skrekken av. Jeg er jo livredd for sykehus og sprøyter, men det gikk bra.

Personlig hadde jeg valgt å prøve vanlig og hvist det blir ks til slutt så har du jo prøvd vanlig. Det kommer til å gå bra med barnet det er jo derfor de velger å ta ks til slutt om de ser at det ikke går bra.

Men ta deg en prat med jordmor og se om du blir noe klokere av det.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...