anjaslilje Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Skal i møte med pappa og advokat ang arv. Dette er kun rent formelt for å være på den sikre siden dersom noe skulle skje. Jeg er et serkullsbarn (barn utenfor det ekteskapet han har nå. ) Hvilke rettigheter og hvordan stiller jeg som er nettopp dette? Håper noen kan svare meg. Gruer meg veldig til dette det er ikke noe trivelig å snakke om arv og slikt uansett synes jeg.
Slumdog Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Nei, er ikke noe hyggelig aa snakke om arv, men det er veldig mye bedre at det er snakket om og ordnet ordentlig paa forhaand enn at det blir krangeler og misforstaaelser i ettertid (snakker dessvere av erfaring). Det aller beste er vel om faren din setter opp testament. Som saerkullsbarn, arver dere 3/4 og ektefelle 1/4 hvis det ikke er testamente tror jeg, men ektefelles arv kan reduseres ned til minstearv ved 4G ved testamente. Husk og at det arvegrunnlaget kommer ann paa om de har saereie eller felleseie i ekteskapet. Men er det ikke disse tingene dere skal i moete med advokaten for da? Du faar sikkert bedre svar der enn her... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå