Gå til innhold

Hvor lenge drikker de mme til hvert måltid?Ved siden av mat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 11 mnd her,drikker ikke vann. Noe annet får hun ikke ,men hva er vanlig? gir dere måltider uten drikke ? Dere som har små selvf.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun er så gammel som 11mnd, så syns jeg det er unødvendig med mme til hvert måltid og hun bør absolut venne seg til å drikke vann! Jeg ammet, så han fikk aldri mme, men jeg ga mm etter måltidene når han hadde begynt å venne seg til grøt og etterhvert så spiste han nesten ingenting og da sluttet jeg. Til maten har vann hele tiden vært det eneste han har fått å drikke.

Jeg ville prøvd å gi kun vann til grøtmåltidene først og så ikke gitt mme etterpå og så kan du heller tilby vann igjen etter en liten stund for å se om hun drikker når hun vet hun ikke får mme. Til de andre måltidene ville jeg i en overgangsperiode gitt mme sånn at du vet du får i henne noe væske i løpet av dagen. Hvis ikke det hjelper i løpet av noen dager, så ville jeg "jukset" i henne vann ved å blande litt! eplejuice i (ikke eplenektar). Vi gjorde det i et desperat forsøk på å venne han til vann rett før vi skulle reise til syden og det fungerte. Da fikk han fortsatt fra flaske og vi blandet vel ca 20ml eplejuice og fyllte resten av flaska med vann, da drakk han. Så kan du heller blande enda mindre i etterhvert og til slutt gi rent vann.

Skrevet

Frem til de er ett år. Da kan du gå over på vanlig melk (lettmelk eller ekstra lett er de vanligste).

Men, når hun er så gammel bør hun "lære" seg å drikke vann. I hvertfall til middag.

Min lille var veldig lite begeistret for vann, så det vi gjorde var å gi eplejuice som gradvis ble vannet ut mer og mer til det tilslutt var bare vann i koppen. Funket veldig bra, ingen rynking på nesa til vannet nå lenger :-)

Og nei ... måltider uten drikke synes jeg blir for tørt. Jeg klarer ikke å spise uten å ha drikke til, og da synes jeg det blir for ille å tilby lillingen det også.

Skrevet

Min fikk aldri mme til maten. I begynnelsen var han også skeptisk til vann, men han likte juice så jeg blandet juice og vann. Gradvis blandet jeg mer og mer vann i og til slutt drakk han rent vann. Hvis ikke din liker juice, så kan du prøve å blande mme tynnere og tynnere for hver gang?

Skrevet

Her fikk minstemann når han ble rundt 9mnd mme til vært måltid. Vi delte den opp til 100ml til 4 måltider. Slik gjør vi det enda (han er nå 15mnd) men nå er det 150ml lett melk til alle 3 måltidene. Min drikker heller ikke vann. Og det er helt greit det. Store søster lærte seg fort og drikke vann da hun var ca 2,5år. Hun fikk melk til frokost, saft/brus til middag og melk til kvelds og var hun ellers tørst på dagen så var det og er det kun vann hun får.

Skrevet

Jeg visste ikke at de skulle ha det til hvert måltid når de var så gamle. Siden datteren din ikke vil ha vann tror jeg at jeg ville hørt på helsetasjonen om de har noen tips. Min får stort sett bare vann til måltidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...