2-barns mor Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Har to barn, en på 4 år og en på 20 mnd. Har gått helt tom for middagstips. De er begge ganske kresne, spesielt ho på 4 år. Men er temmelig lei, de få, faste tingene som vi pleier og ha. Noen som har noen enkle middagstips og dele med meg?
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Lapskaus: -kok opp ca 5-7dl vann, tilsett kyllingbuljongterning -poteter, gulerøtter og purre skjært i biter tilsettes -kok til det er mørt -på slutten tilsettes røkt kjøttpølse (gjerne mager type) skåret i biter. Smaker godt og er poulært her. Sliter forøvrig med samme problem her, så jeg ønsker meg noen nye kokebøker til jul
2-barns mor Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2008 Takk, den skal jeg prøve. Ikke alltid like lett i en hektisk hverdag nei.... Og spesielt ikke når de ikke er noe særlig på å smake på nye ting.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Pappas pølsegryte Skjær opp en pakke kjøttpølser og brun de lett i ei panne Kok opp en pose frossen blomkålblanding Bland dette i en kjele, ha i en box lettrømme og litt ekstra smør, la dette surre til rømmesmaken er mildnet, Krydre med pepper. Serveres med kokte poteter. En STOR hit her i huset både for store og små. Og du bruker ikke lenger tid enn det det tar å koke potetene.
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har en mann som HATER å lage mat, så en av grunnene til at jeg blir litt lei er også at nesten all middagslagingen faller på meg. Og det er heller ikke så lett å lage middag med en 1 åring som vil ha oppmerksomhet, men der er det underverker hva noen rosiner kan gjøre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå