Gå til innhold

Filmdag i bhg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min begynte på ny avd i dag og der har de filmdag 1 dag i uka!!

Jeg er ikke så fornøyd med det ,syns barn i dag ser alt for mye på tv ellers og at de trenger ikke se på tv i bhg også.

Så jeg tenkte jeg skulle spørre de om de kunne funnet på noe annet med han ,når de andre barna ser på tv.

Han går på en småbarnsavd ,der barna er fra 11/2 til 3 år.

Hva syns dere?Er det greit å ha film dag en dag i uka på en småbarnsavd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres meningsløst ut. Absolutt en praksis jeg hadde protestert på via samarbeidsutvalg e.l.

Skrevet

J

eg tror du tuller! Aldri hørt om det heldigvis......

Skrevet

En dag i uka er altfor drøyt synes jeg Høres mer ut som om de ansatte har sett at dette gir dem pause og fri - en lettvint løsning.

Skrevet

Det er ikke tull.Jeg har aldri hørt eller sett det selv heller .Og jeg har jobbet som vikar i ganske mange bhg.

HI

Skrevet

Høres ut som de ansatte synes det er deilig med fri et par timer i uka, spør du meg..

I barnehagen der våre unger går/har gått, ser de film kanskje 2 ganger i året, og da er det ordentlig stas:-)

Skrevet

Dette er noe av det værste jeg har hørt angående barnehagers "pedagogiske"opplegg.....

Skulle likt å høre ped.leders/styrers argumenter for filmdag???!!!

Hadde byttet barnehage på dagen! Ehhhh....hvis jeg kunne trylle da....

Skrevet

Det hadde jeg protestert på. Riktig nok kan ikke min fire år gamle nevø fatte og begripe at de ikke har tv i hans barnehage, men voksne mennesker skjønner vel det? Jeg har vært med på en barnehage der en evdeling kjøpte inn en skjerm for å vise bilder til foreldrene. Den ble brukt til film alt for ofte (jeg var i barnehagen i 6 uker og de viste film mange ganger i løpet av den perioden). Jg syenes barnehagen skal være en motvekt på dette feltet, og kjenner at jeg er ganske sjokkert over at de har fast filmdag.

Sei i frå!

Skrevet

spør de ansatte på avd hva det pedagogiske bak tanken ved å ha filmdag i bhg er..

det har du faktisk krav på å vite...! og det tror jeg de ikke kan svare på engang...!! og si fra HVORFOR du vil at barnet ditt ikke skal se på tven.. det er bare for dumt å ha tvdag i bhg.. jobber selv i bhg og har aldri hørt om dette..

Skrevet

Ja ,det skal jeg .Takk for tipset.

Bra det er flere enn meg som syns det er dumt.

HI

Skrevet

Kan du dele svaret med oss? Det ville være intr. å høre hva slags tanker

personalet har rundt et slikt upedagogisk tiltak!

mvh. engasjert barnehagemor

Skrevet

Man betaler jo tross alt for et pedagogisk tilbud - og ikke vanlig barnepass. Så jeg lurer også veldig på hva de mener er pedagogisk med filmdag, spesielt på ei småbarnsavd. Greit nok at det finnes mange fornuftige gode programmer og filmer, men hvis de kommer med det, så holder ikke det uansett!

Det er nok deres hvilepute - desverre! Og det er lov til å si ifra!

Personlig synes jeg det er greit med en filmdag f.eks i advenstida, med sånn koselig julegreier. Og en sjeeelden gang ellers om det var noe. Men IKKE som et fast tilbud en gang i uka, det er jo faktisk litt skremmende å tenke på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...