Gå til innhold

Dere med peiling på Troll str.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden ble 2 i september, han var da 89 cm lang.

Har frem til nå hatt Troll dressen i str 86 som han fikk høsten han fylte 1 år.

Bør jeg slå til med str 98 i ny dress for at den skal vare ei stund???

Eller blir 92 mer enn stort nok tror dere?

takknemlig for synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nå vår andre Trolldress. Første kjøpte vi da gutten var 1 år, da kjøpte vi str 92. Han var vel ca 80 cm da.

Nå er han 3 år og ca 100 cm og har str 110.

Min erfaring er at de er lette å snurpe sammen i livet og stramme rundt beina. Jeg ville ha kjøpt str 98 hvis jeg var deg. Altså 1 str over det du sikkert ville ha kjøpt i vanlige klær. Vår første dress holdt akkurat i to sesonger og jeg satser på at også denne vil gjøre det. Når dressen holder to sesonger og brukes til to barn, så blir prisen ganske ok til slutt.. :o)

Skrevet

Takk for godt svar.

Kjøpte jo 86 da han egentlig brukte 80 i str og den dressen har vi jo nå brukt høst, vinter, vår, ny høst og litt av denne vinteren. Men nå er den for kort.

Han bruker jo str 92 i alt annet, så da får jeg i hvertfall kjøpe 98. For 104 blir vel altfor stort??

Skrevet

Tja.., 104 blir jo ca 15 cm over hans lengde. Vi har hatt henholdsvis 12 cm og 10 cm over guttens lengde da dressene var nye. Tror ikke vi kunne hatt større. Vanskelig å si hvor fort barna vokser for plutselig skyter de i været. Men jeg vil tro 104 blir litt stort, hvis han ikke har vokst flere cm siden september da..

Skrevet

Takk for svar enda en gang. Problemet her er at ungen er kort i 'lortfallet' dvs bena og forholdsvis lang i overkroppen. Men jeg og tror nok at 104 blir å svømme.

Nei, vi får satse på å kjøpe 98, mørk blå også prøve før vi river at noen merker.

Skrevet

104 blir nok alt for stort. 98 tror jeg blir helt perfekt.

Jeg kjøpte 92 på salg til min jente som hun skulle ha nå i vinter. Ble 2 år i november, og hun er ikke spesielt lang. 84-85 cm. Men, det var noe feil med dressen og vi sendte den inn til Troll for å få ny. Og når dressen kom tilbake var det feil str., nemlig str. 98. Men, det passet oss kjempefint, for den passer da helt sikkert hele neste vinter :)

Den er litt stor, men det spiller ingen rolle, for den kan strammes på beina, og den er så myk og bevegelig.

Gå for 98 du :)

Skrevet

Gutten vår er også lang i ryggen, har alltid brukt stor str i bodyer. Er også delvis derfor vi kjøper stor str i dress. Gå for 98 du! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...