klar for 3? Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Når begynte det? Og er dere kvalme hele tiden eller går det litt i bølger? Er det noe spesiell mat som gjør dere ekstra kvalme?
2010 Mammaen Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Hmm, nå har jeg ikke testet enda, og vet ikke om jeg er gravid en gang, men kvalmen begynte i går kveld og da regner jeg meg til 3+3. Kom en rekke brekninger da jeg pusset tennene i går kveld, i dag har jeg vært småuggen gjennom hele dagen, men har hatt noen bølger. Kom noen brekninger i morges da jeg sto opp, siden en hel rekke brekninger da jeg pusset tennene, og noen få innimellom. Har også en bilsyk-fornemmelse innimellom. Hvis jeg er gravid vil det nok øke på, så jeg er spent på å se an formen i morgen.
J -76 Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 For meg kom det for fullt denne helgen, er 5+5 i dag. Er konstant kvalm og det eneste som hjelper er å spise jevnt og ta det med ro.
Springbaby2012 Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 For meg var det kvalmen som gjorde at jeg skjønnte at jeg var gravid. Jeg pleier aldri å være kvalm, og er helller ikke typen som har spysjuke, blir sjøsyk, bilsyk etc. Derfor skjønnte jeg at det var noe da jeg et par morgener før IKM var dødskvalm! Siden da har det gått litt sånn opp og ned. Enkelte dager har jeg klart å kontrollere det med å spise ingefær, og spise regelmessige måltider. Men nå for tiden er helt for jævlig! Jeg er i uke 9 nå, og kvalmen har tatt helt overhånd. Jeg er kvalm gjennom hele dagen! Jeg orker ikke tanken på mat, ihvertfall ikke å LAGE mat! Jeg sliter litt siden jeg vanligvis har middag klar når samboeren min kommer fra jobb, men nå brekker jeg meg bare jeg tenker på hva vi skal ha til middag! Jeg er ihvertfall glad jeg har en samboer! Hadde jeg vært alene nå hadde kostholdet mitt gått nedenom og hjem! Men nå presser jeg meg til å spise litt middag hver dag, selv om jeg overhodet ikke har lysst på!! Så jeg håper ikke du har eller får det slik som jeg har det nå...
mamo82 *2 jenter* Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Begynte rundt uke 9. Er more or less småkvalm hele dagen, verre i perioder. Har funnet ut at det bør være korte intervaller mellom måltidene for at jeg ikke skal være kvalm, men kan jo ikke gå å småspise hele tiden!! Smør og fet mat byr meg i mot, så det skygger jeg langt unna. Ellers går det for tiden mye i Rett i Koppen-supper og rå gulrøtter når jeg først greier å spise litt.
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 For meg begynte kvalmen i uke 6...kommer og går i bølgedaler...er værst om morgenen og kvelden... Kjenner jeg blir uggen etter jeg har spist og, og kaffe som jeg egentlig elsker kan jeg ikke fordra nå....:-(
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Denne gangen kom kvalmen snikende i uke 6. En uke tidligere enn den bruker, og på langt nær så ille. De 2 forrige svangerskapene har den kommet PANG i det jeg har passert uke 7, med spying døgnet rundt, og har ikke slutta før jeg har ligget og trøkka ut babyen. Denne gangen er den på langt nær så ille, går til og med litt i bølger, og jeg har ikke kastet opp mer enn 3 ganger på 2 uker! Jeg tror det ikke.... hehe... er strålende fornøyd jeg med å ikke være dårligere. Hadde forventet 9 mnd i senga hengendes over bøtta denne gangen også. Nå klarer jeg faktisk å fungere sånn noenlunde greit. Jada, er 100% sykemeldt, regner ikke med å bli friskmeldt igjen før ungen er ute, men jeg klarer faktisk å sitte her med pc'en. Jeg har fulgt ungene i bhg, jeg har fått pynta litt til jul også jo... nei, er strålende fornøyd jeg. Jada, kvalm konstant, og sørger for å være i nærheten av doen... sånn i tilfelle det tar helt overhånd. Men må bare passe på å spise minst en gang i timen, så går det så fint så Høres helt vilt ut, at jeg da er sykemeldt, men jeg vet jo hva som skjer dersom jeg gjør for mye, da kommer spyingen ganske fort. Det som er skummelt hos meg, dersom det først setter i gang, er det stor fare for at det ikke stopper med det første. Men enn så lenge har jeg kontrollen,.... innbiller jeg meg i alle fall
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Titter inn fra 2 trimester. jeg var kvalm fra uke 6 ca og er i uke 13 nå og har vært konstant kvalm...like kvalm morgen som kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå