Gå til innhold

Noen som har tatt abort flere ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er gravid, tok abort for 3mnd siden. Ble gravid på prevansjon begge gangene.

Jeg er så redd for å dra til legen min å fortelle det igjen. Er det noen vei utenom fastlegen jeg kan gå? Bor i Bergen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsestasjon for ungdom?

Ellers så har fastlegen din INGENTING med det. Han har taushetsplikt. Og hva han mener bør ikke hindre deg i å få tatt aborten så fort som mulig. Samtidig kan du jo spørre hva du kan få som er sikrere enn det du bruker.

Hvilken prevensjon går du på?

Skrevet

Jeg går på p-piller. Har byttet merke til og med,

Men kan man virkelig få abort-papirene på helsestasjonen for ungdom da?

jeg syns bare at det er ekkelt generelt å måtte be om abort, akkurat som om jeg har vært uansvarlig.. at han dømmer meg

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Men han har ingen rett til å dømme deg. Si at du ønsker noe som er sikrere. Fortell han at du har dårlig samvittighet.

Jeg vet ikke om du får papirene på helsestasjonen (jeg er for gammel.. ), men du kan høre der. Har de lege der, så tror jeg du kan ordne det der. Hvis du bor i Oslo kan du prøve i "det gule huset" hvis det fortsatt finnes.. Der er det leger som stiller opp gratis for ungdom.

Har du hørt om Implanon (p-stav som settes under huden og varer i tre år)? Jeg fikk det etter å ha blitt gravid på p-piller. Det har vært litt styr med mye blødninger og sånt, men det er jo mye sikrere.

Skrevet

Ring til kvinneklinikken på det sykehuset du hører til .Det er ikke alle sykehus som krever at du drar til legen først.

Skrevet

takk for gode, seriøse svar.

Jeg må nok prøve noe annen prevansjon, aller helst sluttet å ha sex. Er helt grusomt å bli uplalagt gravid, og måtte ta abort- med så kort mellomrom.

Noen som vet hvordan praksisen er i Bergen mtp å slippe besøk hos fastlegen?

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...