Gå til innhold

Er det mulig.. Drømmehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg snart lidet meg gjennom en hel episode av DRØMMEHAGEN og er uten TVIL helt sikker på at dette er det mest hjernedøde barnetv jeg har sett i hele mitt liv! Nå kommer Teletubbine på en god nummer 2, men dette her topper alt, absolutt alt!!!!!!

Fatter ikke at det går ann.. Hvor er det blitt av klassikerne som f. eks STREKEN? ?

Og det værste er jo at snuppa syns dette er helt greit å se på... huff huff huff og atter huff!!

Nei.. ler meg skakk ihjel på tidenes dårligste barnetv og lukker øynene for å mimre om streken og Emil i Lønneberget og Pippi og Karlson på Taket og alle de andre flotte barnetvene som gikk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for oss er det temmelig ille. MEN - småbarna elsker det! Og det er fordi det er tilpassa de minste, en unge på 1,5-2 år vil neppe like Emil noe særlig. Det er for avansert. Så vi må nok bare vente på at det kommer bedre tv-tider for oss også.

Skrevet

Min på 2 år elsker drømmehagen.. Men jeg på 28 syns det er tortur:)

Skrevet

Min gutt elsker det han er snart 2 år,syntes det er helt ok,syntes teletubbiene er verre,men de har vært så lenge at jeg er lei av dem,men det liker han også så det er jo topp for de små.

Vil ikke tro at min gutt hadde fått så mye ut av og se på streken,det er tragisk det.

Skrevet

hehe... teletubbies sier nå iallefall noe annet enn å repetere navna sine i enn halv time. gutten vår er tre og syns det er interesant. han sitter nå på rompa å glaner. det er jo ikke det verste barnetv,for så små barn,men det er det for oss voksne, fikk helt hakeslepp første gangen jeg så det...hehe

Skrevet

Mini på 1,5 elsker drømmehagen. De liker repitisjonene.. og at det forutsigbart.. Guttungen på 3,5 synes drømmehagen er for babyer.. og liker bedre små einsteins og dora ogsånt:)

Skrevet

oisann..hehe..men hallo!-drømmehagen er for de aller minste. 1,5-2 åringer! De liker jo sånn type barne tv med rare lyder osv:) er dette som fenger dem..snuppa mi på 21 mnd er ikke intr i barnetv for de større barna..alt til sitt nivå sier jeg bare..hadde du forventa at du som voksen skulle syntes at dette er bra??skal nå mye til at vi voksne sitter å digger dette med barna..hehe..

Skrevet

Syns Drømmehagen er helt forferdelig! Men det er ikke bare Drømmehagen. Det er så mye dårlig barne-tv for tida! Og syns faktisk Disney topper lista. Med Mikkes klubbhus, Små einsteins, nye Ole Brum. "Kan du se det store grønne fjellet som er midt på skjermen?" Tror de at barna er hjernedø, eller? De løser problemer på en så utrolig fordummende måte. Selvom barna liker de programmene vil det jo ikke si at de er bra! Disney bruker sikkert millioner på psykolog som lager det som de vet fenger barn. Det trenger ikke være bra og sunt for det!

Nei, barne-tv irriterer meg vist litt for tida! HURRA FOR JUL I BLÅFJELL! NRK lager bra barne-tv!

Skrevet

kan man ikke bare ta det for det det er?? enkel barnetv... må alt være jo himla pedagogisk og utrolig lærerikt..???

Snuppen her har først den siste mnd begynt å interesserer seg for tv.. og drømmehagen er favoritt... og jeg syns det er helt greit at han ser det.. ALT trenger ikke være så utrolig bra og lærerikt.. innimellom er det vel greit bare det fenger barna..?!?!

Skrevet

Datteren min på 16 mnd elsker det, det er det eneste hun liker på tv:) Synes vi har det hyggelig sammen når vi sitter og koser og ser på det, det er liksom "vår" halvtime. Jeg er pedagog og fra et rent pedagogisk ståsted synes jeg det er ganske forseggjort og gjennomtenkt med tanke på at det er tilpasset helt små barn:) Fokuset ligger jo på gjentakelser, enkle lyder/navn og fargeinntrykk. Fint at det finnes et alternativ for den aldersgruppen også.

Skrevet

Jeg mener ikke at det må være pedagogisk riktig. Men jeg syns virkelig at mange av programmene er dumme. Se så enkelt de løser problemer. Bare fly litt fort og så litt sakte i romskipet ditt så finner du en løsning på alt. Eller bruk "Gluggen"! Alle har vel en "Glugge" flyvende med alt man trenger. De har alltid en løsning på probleme. Det er for enkelt!

Hva var galt med Mikke, Donald og Ole Brumm før? Hvor er den morsomme uskyldige humoren blitt av? Ole Brumm har jo Kristoffer Robin, hva gjør den jenta der og hvor er Kristoffer hen? Jeg bare liker ikke barne-tv som virker fordummende. Syns Teletubbies er bra, men Disney har virkelig bæsja på leggen...

Skrevet

Hei.. HI her.. Det er morro å se at flere engasjerer seg, både for og i mot.. Ser at flere argumenterer for det pedagogiske her..Selv er jeg utdannet vernepleier med ped bakgrunn så jeg er vel ikke helt blank på feltet jeg heller.. Men da jeg var liten så fantes ikke slike programm på tvèn, men i følge min mor var pippi like morro for nabojenta på 5år og med på 1,5 år, rett og slett forde det ikke fantes slik "repeterende" barnetv..

Jeg mener absolutt ikke at dette ikke er fasinerende og spennende for barna, trenger bare å se på min egen datter for å skjønne det..og jeg mener absolutt ikke at de skal lage barnetv for oss voksne...MEN....hjelpe meg..haff!!

Nei..jeg skjønner at de minste syns det er spennende...men jeg er så helt enig med ei ovenfor her om at TAKK OG LOV for jul i blåfjell! :) Hahahahaha!!!!

Skrevet

jeg er helt enig med LilleKnøttogMamma-prøver 2008.

det er det eneste mads vil se på tv. og han er ikke noe fang-gutt, så jeg nyter den kosestunden med druer og flaske :o)

Skrevet

Jeg har et par småjenter i familien som er helt fascinert av Drømmehagen, så her en dag ble jeg sittende og se en episode for å se hva jentene er så begeistret for. Gud hjelpe meg for noen snodige greier! Etter endt episode var jeg sikker på at skaperne hadde gått på syre!

Skrevet

Ååååå gutten min elsker det..Sitter helt stille å følger med..Han er ett år..Vittig :-) Jeg synes det er kosleig jeg også da :-))De er skjønne..

Skrevet

Datteren vår er helt oppslukt av Drømmehagen, og jeg sitter å ser det med henne selv om jeg synes det er ganske så tragisk. Hun blir snart to år og har ikke vært noe særlig interresert i tv før hun oppdaget dette. Jeg må kose henne på hånden helt i starten, er veldig opptatt av båten, og så hopper hun og danser når de andre gjør det... Selv savner jeg det gode gamle barne-tv som Portveien 2, Labbetuss, Bompibjørnene og så videre, men jeg synes det er helt ok at hun syns Drømmehagen er spennende. Prøvde å få henne til å se Blånissene i går men det gikk ikke. Hun var ikke intressert... :-) Vi må nok bare akseptere det som blir vist på barne-tv, hvis ikke er det bare å skru av tv :-)

Skrevet

Jeg synest det her heil på jorde. Men mine barn liker det og jeg hater det.

Skrevet

Jeg synes Drømmehagen er dritbra laget og sønnen min på 15 mnd liker det også. Selvfølgelig er det ikke så underholdende for oss voksne, men jeg må innrømme at jeg synes det derre fuglene er veldig fasinerende.

Jeg er ikke så inne i barnetv for større barn, men har såvidt sett på Dora. Det virker veldig masete og skal liksom være interaktivt i og med at barna som ser på skal "hjelpe" Dora. Men det er jo ikke interaktivt, for det barnet gjør har jo ikke noen innvirkning på hva som skjer. Det blir liksom som å se på et tv-spill uten å egentlig kunne spille.

Skrevet

Jenta mi på 5 år er veldig opphengt i drømmehagen. Mens jeg syns det er grusomt irriterende. De sier jo bare navnene sine om og om igjen i 30 minutter. Og det er absolutt ingen handling. De kjører fly, drikker juice og konglene går ut av huset og så legger de seg igjen. HVER eneste episode.

Dora derimot syns jeg er veldig bra. Dette er jo selvfølgelig for de større barna. Men de lærer engelske ord og blir engasjerte i det som skjer. Jeg oppmuntrer jenta mi til å svare på spm til dora- Selvom hun vet at utfallet blir det samme enten hun svarer eller ikke. For hun syns det er gøy å være med

Skrevet

Ååå gutten min på snart 1 år elsker drømmehagen, han synger og danser og klapper.

men personlig syntes ikke det er så veldig spennende!!

Men det er jo koselig når lillegutt koser seg sånn da:)

Skrevet

Gutten min på 2 år synes dette er verdens beste!!=) Han elsker Drømmehagen.

Skrevet

Gutten min ELSKER Drømmehagen, han er 2 år!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...