Katrinemarie Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Har en datter på 14 mnd som kaster opp maten sin. Virker ikke slapp, er aktiv og leker som normalt, og har ikke feber. Er heller ikke løs i magen, heller hard:p Dette begynte natt til søndag, hun kastet opp 2 ganger om natten og 1 gang rett etter frokost igår. Nå kastet hun netopp opp igjen, omtrent før hun var ferdig med middagen sin. Uff, jeg syns det er så fælt at hun ikke klarer å holde på maten. Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å forebygge dette? Tenkte jeg skulle heve den ene enden på sengen hennes, og selvfølgelig gir jeg henne drikke så ofte hun vil. Men er det noe mer jeg kan gjøre, er det noen som har tips/kjerringråd?
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Ungå melkeprodukter og prøv og gi farris med litt eple juice. Vi erfarte at når vår sønn ( som da var 13mnd) kastet opp så ble det staks værre ved inntak av melkeprodukter og middag. Så her gikk det i brødskive & saft (farris blandet med eple juice skulle ikke min lille kresne gutt så absolutt ikke ha) ;P
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 hvis hun er veldig hard i magen, kan det faktisk være det som gjør at hun kaster opp. For får enn ikke tømt seg sikkelig kan det ende i oppkast. Søstra mi kan være sånn. HUn kan være veldig hard i magen, og kan bli kvalm og kaste opp av det.
Katrinemarie Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2008 hm ja, det har jeg egentlig tenkt litt på.. Skal gi henne litt sviskemos nå tenkte jeg. Hun er fra tid til annen litt hard i magen så da pleier jeg å gi henne sviskemos eller sviskesaft. Får se om det hjelper begge veier da! Takk for tips!
hundemamma ♥ Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Det er ikke omganssyke da? Barn er rare, de trenger ikke ha løs mage selv om de har omgangssyke. Jenta mi kastet plutselig opp en natt og fortsatte helt til morningen og hele neste dag. Trodde aldri hun skulle bli tom;) Men etter noen dager var hun fin igjen. Det er ikke feber i forbindelse med omgangssyke. Jenta mi har i tillegg veldig problemer med magen (hard mage) og så lenge datteren din har avføring, hard eller vanlig, ville jeg ikke laget det til noe problem. Det skal nemlig gå temmelig lang tid før et barn kaster opp grunnet treg mage. Hør med BGH om hun er der eller i omgangskretsen deres om det er noe som går. Hadde ikke bekymret meg enda. Det er jo så mye forskjellig som går av magesyker for tiden. Kan også ringe lege/legevakt om du er bekymret men jeg antar at de ber deg vente noen dager så lenge almenntilstanden er bra. Ellers ville jeg ligget på samme rom som henne så lenge hun kan kaste opp dersom du/dere har mulighet til det. Vi la også en flat men voksenpute under hodet hennes og la henne godt opp så nestn hele overkroppen lå høyere. Jenta mi ville ikke ha noe særlig med mat men fikk det hun ønsket selv og gav henne saft og utblandet juice til å drikke. Hun spiste epler da og tørre kjeks
Katrinemarie Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2008 Tusen takk for tips:) Hun går i barnehage ja, jeg skal høre med dem. Er mye som går nå ja, har hørt om flere med omgangssyke, så det kan jo veldig godt være det hun har fått. Og ja, jeg flytter sengen hennes inn på mitt rom og hever den litt, jeg er glad jeg hørte henne da hun kastet opp natt til søndag, så typisk meg å tenke det verste, men så vil jeg jo bare det beste for henne også da:)
hundemamma ♥ Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Da holder jeg en knapp på omgangssyken for deg Noe herk mens det pågår men er over på et par dager. Men jeg skjønner godt at man blir bekymret. Da skulle du hørt meg og jeg har en mann som er utdannet innen akuttmedisin hehe. Det går over og det går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå