Gå til innhold

Hva knall og fall kan gjøre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storebror har de siste par årene fått enkelte kraftige hodepineanfall. Orker ingen ting og må legge seg og kaster som regel opp. Siden både mormor, mamma og jeg selv har vært plaget med migrene tok jeg gutten med meg til migreneklinikken. Der sjekket de også nakke og skjelett for å være sikre på hva hodepinen kom av. Først en grundig gjennomgang av historien der jeg husket fallet fra stellebordet (skrekk og gru...) og gutten selv spranget der han skulle være tiger og fikk seg en skikkelig blåveis. Kiropraktor kjente på ham og syntes han var stiv i nakken til å være en liten gutt og deretter ble det røntgen. Selv en uskolert mamma kunne se asymmetrien i den øverste nakkevirvelen. Det fine er at de mener at det kan rettes på med fysioterapi og kiropraktikk. Det skumle er at de mener det kommer av tigerspranget da han var 3 år og som jeg har tenkt på som harmløst. Tenk hvor mange uhell sånne småtasser har...

Migrene? Ja, det tror de også at han har og han skal prøve ut noen medisiner. Synes han er ung jeg da, men han er visst ikke FOR ung.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så guffent.

Men samtidig så fint at det ikke er for sent å få gjort noe med denne skaden.

Unger er jo høyt og lavt. Faller og slår seg både titt og ofte.

Man kan jo ikke akkurat gjennomlyse dem hver gang de faller heller.

I hvertfall ikke når de tilsynelatende kommer seg fort igjen.

Migrene har jeg også hatt siden jeg var barn.

Husker jeg lå under stuebordet og sov med bøtta ved siden av meg :o)

Ville være i nærheten, titte litt på tv og samtidig være litt i fred.

Håper inderlig at ny medisin kan hjelpe til i hverdagen.

For migrene er ikke morsomt.

Hverken for liten eller stor

klem klem

Skrevet

Huffda!

Godt at de var grundige med den første kontrollen. Håper hodepinen blir merkbart bedre når de får gjort noe med nakkeproblematikken. Vi har vært med Eldstemann til osteopat og det er utrolig hva små slag her i livet kan påføre et ungt og umodent skjelett.

Lykke til med videre utredninger ;o)

Skrevet

uff så kjipt! .... men ikke alle kan bli som Nure heller. Jeg er litt sånn som mamman til Nure, men jeg vil jo aller helst at ungene skal slå seg litt...??? eller???????????????

Men dte er godt de sier at han blir bra igjen... Osteopati er jeg FÆN av, bare så det er sagt!

:-)

Skrevet

Her om dagen var jeg hos kiropraktoren for å løsne litt på ryggen. Jeg nevnte i forbifarten at Lykketrollet var blitt så aktiv (Brukte å ha han med på timene da han var mindre - og lå stille i vogna...). Kiropraktoren min sa det samme som din, nemlig at knall og fall som liten kan føre til problemer senere i livet. Det er ikke sikkert man merker konsekvensene før man er voksen.

Selvfølgelig har han en økonomisk motivasjon for å oppfordre foreldre til å sjekke ungene etter knall og fall, men det høres rimelig ut i mine ører.

Samtidig er jeg også tilhenger av at unger skal få utforske litt. Sukk, ikke lett å være ansvarsfull foreldre alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...