Gå til innhold

Oppkast og kvalme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har spydd konstant i en uke nå, gikk til legen og fikk Afipran i stikkpilleform. HELT FANTASTISK middel.

Jeg kan både drikke og spise uten at det kommer i retur.

Så Afipran er et godt tips til dere som sliter med det samme som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åååhhh...fy fader er så sinnsykt dårlig for tida...går og brekker meg hele tiden... spyr ikke, men er så ufattelig kvalm...dette fører til skikkelig hauverk og elendig form...det ble til slutt utholdelig å være på jobb...da jeg bare sprang på do i ett sett og ikke klarte gjøre noe vettig...så jeg så ingen annen utvei enn å gå til legen min og få en ukers sykemelding ( har aldri før vært sykemeldt ). da jeg kom på jobb med denne fikk jeg beskjed fra sjefen min om at graviditet ikke var noen sykdom...........ååååå blir så forbanna..... hun har ingen barn fra før så hun har tydeligvis ikke erfart hvor jævlig det kan være med denne kvalmen... GREIT nok alle vet vell at d ikke er en sykdom, men jeg har da ikke lyst å spy på mine ansatte på jobb og ikke klare å atå oppreist... må man ha en sykdom for å være borte fra jobb....Noen andre som har noen meninger om dette....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt på trynet. Man er faktisk syk når man løper til do hvert tiende minutt. Og hvorfor i alle dager vil sjefen din ha deg der hvis du helt tydelig er ubrukelig for tiden?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med sjefen din i at graviditet ikke er en sykdom. Men nå er du ikke sykmeldt fordi du er gravid, men pga at du er kvalm og elendig form.

Vær hjemme med god samvittighet og plei deg selv når du er så dårlig form at du ikke får utført jobben din!

Om hun ikke har unger selv så vet hun jo ikke hvordan dette er, skjønte lite av det selv før jeg ble gravid nå :)

 

Jeg var forresten til akupunktør på mandag fordi jeg hadde vært kvalm og utrolig sliten i en ukes tid. Kvalmen har vært mer eller mindre fraværende etterpå (bare jeg har mat tilgjengelig når sulten brått kommer), slappheta har ikke gått over, men er noen hakk bedre. Skal til akupunktur igjen i dag, så håper kvalmen fortsatt holder seg unna og at overskuddet kommer tilbake (haha... mindre sliten da iallfall)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Afipran?

 

Dette er absolutt ikke anbefalt av de aller fleste leger. Jeg sliter med sinnsyk kvalme, og ville ha Afipran. Men legen ville ikke gi meg det siden det kun er testet på rotter og ikke mennesker. Så hadde jeg vært deg ville jeg ihvertfall holdt meg vekke fra det de 12 første ukene, da faren for misdannelser er størst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilke leger du har snakket med men jeg ble innlagt på sykehuset pga hyperemesis, og de gav meg 3 afipran+ 2 Phenergan i døgnet for å holde kvalmen i sjakk.

Der mente de at det fungerte fint, og jeg tror nok de vet hva de driver med.

Men man må jo passe seg for å ta for mye, og det gjelder jo alle medikamenter under svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...