Gå til innhold

Kvalm og vondt i magen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vil dele erfaringer og råd? Jeg er 7+1 , har ofte vondt i magen, har våknet og vært kvalm de siste 3 dagene. Er stort sett kvalm hele dagen.

Er det normalt med mye vondt i magen? litt som menssmerter, det kommer og går stadig.

Noen tips mot kvalmen? er liksom ikke noe mat som frister.

 

Tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg sliter med vondt i magen, kvalm og uven form. (Har ikke spydd, håper jeg slipper det!) Jeg er 7+4. Har vært slik i over 1 uke nå. Føler at magen er sur til tider. Og jeg er sykmeldt pga kvalmen nå på ubetstemt tid.

Jeg har lyst på litt bestemt mat til tider. Men det går mye i cola, vann, kjeks å slike ting. Men jeg klarer å spise alt mulig til tider. Min kvalme og form er veldig opp og ned.

I dag feks så har jeg omtrent bare hatt lyst på brødskive med nugatti foreløpig.

Samarin hjelper meg litt mot vond og sur mage en periode.

Eller så har jeg fått et tips som skal dempe kvalmen, det er å skrape biter/flak fra en ingefærrot og legge det i varmt vann og en liten sitronbit i. Har kjøpt ingefæren, men ikke kommet så langt at jeg hat fått prøvd det ennå. Skal prøve det i dag tenker jeg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sliter også med vondt i magen, akkurat som mens smerter på ein måte, er helt normalt. Eg har lissom vondt helt nederst i magen.

I de siste dagene har jeg også vært små kvalm hele dagen.

 

Råd mot kvalme:

Det e viktig å unngå mat som ligge lenge i magesekken, væra forsiktig med fet mat, tørr mat som kjeks og snacks e veldig bra. så e det viktig og drikke mye, og da kan du kanskje prøve med farris, det funke bra for meg, men du kan jo også prøve Cola.

 

* Spis ofte men lite

 

* Spis gjerne før du blir sulten

 

* Et par grove kjeks eller knekkebrød og litt te i ro og fred på sengen før man står opp..

 

* Spis mat som er rik på karbohydrater, som grovbrød, frokostblandiger, poteter og ris.

 

* Mye frisk luft gjør godt..

 

* Sørg for masse søvn og hvile

 

* Unngå stress

 

Håper noe av dette kan hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

jeg har det samme problemet jeg også. er 7 uker på vei...

 

for meg så hjelper det å spise salt potetgull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gratulerer alle sammen! Er 8+3 på vei og har vært veldig frisk. Har den siste uken blitt meget svimmel og kvalm..og er dermed sykemeldt.

Er ikke mer kvalm en at jeg holder det i sjakk med å spise lite og regelmessig. Her kommer jo inn masse gode ideer som sikkert hjelper, og her tror jeg vi må finne våre ting....men med fare for å virke overbærende og predikerende er det som blir foreslått ikke særlig sunt... Potetgull inneholder store mengder fett og salt, vi burde være forsiktig med begge. Cola inneholder masse sukker og ikke minst koffein. Skjønner godt det til tider bare er deilig å få noe som helst i oss...men vi må være forsiktig så vi ikke får andre å verre plager senere i svangerskapene våre. Jeg har i utgangspunktet en del kg for mye og prøver å spise sunt. Er allerede bestemt at jeg skal følges opp ekstra når det gjelder blodsukker. Ikke noe gøy.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har vært drit kvalm i en mnd. til alle døgnets tider...å når man er så dårlig så driter man faktisk i hva som er sunt eller ikke. så lenge det hjelper på formen. Så takk gud for pepsi max og milc shake og landgang....fantastisk bra for kvalmen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme , jeg er 8 + 2 idag.. Det som funker for meg er å tvinge i meg noe mat en liten stund etter jeg har stått opp. Først drikker jeg bare et glass vann og tar folat+ tran tabeletter.. så venter jeg litt så jeg ikke skal spy så spiser jeg litt yoghurt, Activia er veldig bra! :) Synes jeg ihvertfall. Så spiser jeg en skive eller to etterpå og da blir det bedre, etterhvert. Men pass på å ikke vær sulten iløpet av dagen, da blir alt myye myye værre, som du sikkert har merket! :-) Lykke til! Vi må stå sammen vi kvalme. Hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...