Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Huff.. er ferdig med to svangerskap hvor det første gikk smertefritt og magen var raskt tilbake til normalen. Denne gangen går det så tregt. Det er snart 2mnd siden fødselen og jeg har fortsatt litt mage og den er ganske slapp. Ser på bilder fra etter fødselen sist og jeg savner magen jeg hadde da. Sick-packen er helt borte og den henger og slenger utpå buksa. Hater mitt eget speilbildet. Sist fikk jeg vintebarn og hadde da hele våren og sommeren å komme meg på- nå som jeg har fått høstbarn er det vanskelig å komme ordentlig i gang. Spiser masse- men trener og ammer som bare det. Har sliti med spiseproblemer før, og håper jeg slipper dette nå- men har ganske angst for å falle tilbake i gamle feller. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Mannen maser om sex- men jeg orker ikke på grunn avhvordan jeg ser ut. HATER speilbildet av magen min...
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Hvis mannen maser om sex ser du nok mye bedre ut enn du tror selv. Jeg brukte over ett år på å bli litt normal etter min første graviditet, noen måneder er da ingenting ;-) Fatt mot og ta godt vare på deg selv.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Det høres kanskje drastisk ut, men jeg tror det hadde vært greit om du kom deg til en psykolog eller slags terapeut. Det handler ikke om å trene mest mulig får å få 6-pack og magen "normal", det handler om at du skal være fornøyd med kroppen din uansett om den ser anderledes ut nå enn etter første fødsel. Jeg har ikke selv lidd av spiseforstyrrelser, men jeg har sett hva dette har gjort med venninner av meg. Derfor synes jeg det er kjempeviktig at du får hjelp før dette utvikler seg til noe mer alvorlig. For jeg har erfaring med dårlig selvbilde, og det er ikke noe gøy. Men jeg vet at det går an å gjøre noe med selvbildet, men det er en vanskelig prosess, og det er ikke alltid hjelp å få. Når det gjelder dette med sex så si til mannen din at han må slutte å mase, du skal ikke måtte oppleve noe ekstra press i forbindelse med dette. Men du må skjønne at han synes du er fin uansett om du hadde hatt 6-pack, en liten hengemage eller et heng på 8 cm. Hadde han ikke syntes du var fin så hadde det faktisk vært HAM som hadde et problem og ikke deg. Jeg skulle ønske at du ikke hatet speilbildet ditt, men dette er altså noe du må jobbe med for å få endret, og da mener jeg altså ikke at du skal bruke all din tid på trening, men at du skal prøve smått for smått å like deg for den du er. Det at du ikke orker å ha sex med din egen mann pga ditt eget utseende viser jo hvor stort problem dette har blitt for deg. Jeg har ingen mirakelkur for deg, men jeg tror det er viktig at du blir bevisst på at kroppen endrer seg etter man får barn, og at selv om du ikke ser ut som en modell så er du kjempefin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå