Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 er det noen her som har søkt om abort etter 12.svangerskapsuke? Noen som vet om det er vanskelig å få abort etter 12.uker? Hvem sitter i den nemda som avgjør dette? Håper på svar, dette haster..
Gjest -<<- Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Det er ekstremt sjelden at noen nektes abort mellom uke 12 og 16 (rundt 95% får ja på søknaden). Det snakkes til stadighet om å fjerne nemndene, siden det i praksis nærmest er 16 uker som er abortgrensen her i landet.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Hva er godkjent grunn for å få abort såpass seint i svangerskapet?
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Tungtveiende grunner sies det vel, og de fleste som vil ta abort såpass seint har vel gode grunner.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Graviditeten ble oppdaget i går, og da var hun 13-14 uker på vei ifølge legen.. jeg spør dere på vegne av min bror.. jeg har akkurat fått barn, og er superlykkelig )
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Jo, men de har sikkert gode grunner selv. Et par jeg kjenner fikk innvilget fordi de oppdaget det sent, de var unge (begge under tjue) og hadde usikker inntekt og ustabilt forhold. Det er mange år siden da, så vet ikke om det regnes som god grunn i dag. Nå er jo støtteordningene såpass gode at økonomi muligens er en dårlig grunn?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Vi får håpe dette ordner seg for dem.. Og at mor er ung, har dårlig inntekt, ble tatt for fyllekjøring for 3 mnd siden er god nok grunn for å få abort..
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Jo, psykisk belastning er jo noe de ser på. Hun får argumentere for at hun er uskikket som mor
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 ja, det får hun argumentere med Takker for svar hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Det er dessverre forskjell på hvor i landet du bor. I bibelbeltet er det mye vanskeligere å få innvilget senabort. Jeg fikk innvilget det på følgende grunner: - bf er gift (og vi bor i ei bittelita bygd) - jeg hadde ingen ønsker om å få barn - foster var utsatt for både store mengder alkohol, rtg-stråling og kjemikalier. - Jeg hadde brukt prevensjon - det ville bety konkurs for det lille firma mitt - jobben min er ikke mulig å kombinere med det å være alenemor Jeg vet ikke hva de syns var mest tungtveiende, men de var både forståelsesfulle og snille. Dette var på østlandet. Ønsker din bror og hans kjære lykke til og krysser fingrene for dem!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå