Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste uke da er jeg 35 uker på vei og reiser til London i noen dager, det er ikke farlig eller skaldeli for barnet å fly så sent i svangerskape sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at man ikke skal fly etter at man har litt 7mnd på vei....Tror det var legen min som sa det..

Skrevet

ikke farlig å fly i det hele tatt. Du må bare undersøke med det flyselskapet du skal fly med hva de har satt som grense. Jeg har flydd flere ganger i svangerskapet og flyr til Amsterdam til fredag og da er jeg 35 uker på vei. Jeg flyr med KLM og de har satt grensen ved 4 uker før termin, dvs uke36. De fleste krever også en attest fra lege om at svangerskapet har forløpt problemfritt så langt. Har du hatt noen komplikasjoner underveis eller av en eller annen grunn ikke burde fly så selvfølgelig burde du ikke det. Men flyturen i seg selv er ikke farlig når en er gravid det er bare flyselskapene som ikke vil risikere en fødsel ombord og har derfor satt en grense.

Kos deg i London du!

Husk støttestrømper underflyturen, mye vann og jevnlig med bevegelse - altså opp å gå litt i midtgangen.

Skrevet

jeg skal fly hjem til jul 3 uker og 6 dager før termin og tilbake 2 uker og 5 dager før termin. Svangerskapet har vært bra utenom bekkenløsning, men det blir jo ikke påvirket av en flytur. Jormor er positiv så lenge jeg har tenkt tanken at jeg kan risikere å føde i en annen by mens legen er mer skeptisk uten noen spesiell grunn. Det virket som at legen var veldig lite oppdatert og hun viste ikke at man kunne fly så sent i svangerskapet. Jeg har selv sjekket litt rundt og jeg har ikke funnet noe som påvirker forsteret negativt.

Jeg skal fly en innenriks rute som tar 45 min og jeg vet at jeg må ha legeerklæring. Men jeg blir selvfølgelig usikker når legen er negativ uten noe spesiell grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...