Theeaelis Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Tar de farskapstest på legekontore ? å må vi betale kontant eller kan vi få regning ? Har time neste uke og jeg er så usikker på hvem jeg skal gå til .. Er det legen, sykehuse ?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Prat med fastlegen din.. De tar det nok på sykehuset tror jeg.. Men regner med at du må bli henvist av fastlegen din.. =)
dåsa06 Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 De tar IKKE DNA test på legekontoret, det må ordnes via Rettsmedisinsk institutt.... Dvs det lønner seg å ta det på legekontoret og få bevitnet at det er de riktige personene som testes, og ikke sender noen i stedet for. I utgangspunktet tas prøvene privat, værtfall dersom man skal betale selv. Det koster kr 2800,- og man må da henvende seg til rettsmedisinsk institutt for å få tilsendt vattpinner, som man bruker i munnhulen for å ta testen. Det er jo lurest, som jeg også skrev i et tidligere innlegg til deg, at du tar kontakt med tingretten i din kommune/fylke. Og stevner de mulige fedrene i en farskapssak. Da sender tingretten inn opplysningene, og alle involverte får tilsendt prøveutstyr som dere tar med til legekontoret for å få tatt testene. Legekontoret sender inn testene, som bli analysert, og prøvesvar kommer i posten til alle de som er involvert. Dette koster ingenting!! Alle invovlerte er da: barnet, moren og de mulige fedrene. Send meg en PM dersom du lurer på noe.
lmb30 Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Vi tok en farsskapstest for 6 mnd siden på legekontoret.. Fikk alle papirene vi trengte fra tingretten.. Måtte ha gyldig legitimasjon av meg og barnet.. Denne testen var gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå