Gå til innhold

Hjelp meg, pliis, jeg ber dere ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar de farskapstest på legekontore ?

å må vi betale kontant eller kan vi få regning ?

Har time neste uke og jeg er så usikker på hvem jeg skal gå til ..

Er det legen, sykehuse ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prat med fastlegen din.. De tar det nok på sykehuset tror jeg.. Men regner med at du må bli henvist av fastlegen din.. =)

Skrevet

De tar IKKE DNA test på legekontoret, det må ordnes via Rettsmedisinsk institutt....

Dvs det lønner seg å ta det på legekontoret og få bevitnet at det er de riktige personene som testes, og ikke sender noen i stedet for.

I utgangspunktet tas prøvene privat, værtfall dersom man skal betale selv.

Det koster kr 2800,- og man må da henvende seg til rettsmedisinsk institutt for å få tilsendt vattpinner, som man bruker i munnhulen for å ta testen.

Det er jo lurest, som jeg også skrev i et tidligere innlegg til deg, at du tar kontakt med tingretten i din kommune/fylke. Og stevner de mulige fedrene i en farskapssak. Da sender tingretten inn opplysningene, og alle involverte får tilsendt prøveutstyr som dere tar med til legekontoret for å få tatt testene. Legekontoret sender inn testene, som bli analysert, og prøvesvar kommer i posten til alle de som er involvert.

Dette koster ingenting!!

Alle invovlerte er da: barnet, moren og de mulige fedrene.

Send meg en PM dersom du lurer på noe.

Skrevet

Vi tok en farsskapstest for 6 mnd siden på legekontoret.. Fikk alle papirene vi trengte fra tingretten.. Måtte ha gyldig legitimasjon av meg og barnet.. Denne testen var gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...