Gå til innhold

Da lillebror ble født...


dumme mamma

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Tusen takk for alle hilsninger. Har vært så mye besøk her i det siste at jeg har ikke fått tid til å skrive.

 

Lillebror ble født den 23.11 etter mye frem og tilbake. Jeg skrev at det var en del ut og inn på sykehuset på fredag før, og om natta reiste vi tilbake til sykehuset fordi ryggsmertene kom tilbake og hadde en del murring i magen. Da jeg kom dit var det 2 cm åpning så vi regnet med at fødselen var i gang. Jeg fikk opp i badekaret og lindret smertene men da kl. var 7 (etter 4 t.) var det ingen endring, og ryggsmertene var fortsatt like forferdelige. Da kom ny jordmor på jobb, samme som tok imot AL og hun likte vi så veldig godt sist. Og hun er super dyktig. Hun mente at ryggsmertene var noe annet og ville finne ut av hva det kunne være, ev. gi meg akupunktur. Men de tok først urinprøve og da visste det seg at jeg hadde fått urinveisinfeksjon. Jeg ble sendt på ultralyd og de mente at det også kunne være nyrestein, men kunne ikke se det pga av barnet. Jeg hadde så sterke smerter at jeg hverken kunne sitte eller ligge og aller minst sove. Jordmora ga meg petidin for at jeg skulle få sove og slappe av, hadde da ikke sovet på over ett døgn. Hun mente eneste kuren var at barnet ble født, at det skulle mye til før de satte igang fødsel, men at legene pleide å høre på jordmødrene så dette skulle hun fikse, men ville at jeg skulle få slappe av først og ville prøve å få det igang på normal måte. Hun var innom før hun dro fra jobb, etter at jeg hadde fått sovet en stund, og prøvde å få ting til å skje naturlig, og med beskjed om at hvis ingenting skjedde så ble vannet tatt søndag kl. 09. Da ble jeg kjempeglad, syntes det var greit at han kom snart også når han var 3850g onsdag før...

 

Om morgenen fikk jeg murring i magen igjen og kl. 09.15 da legen kom var det 3cm åpning, legen tok vannet og sa at om alt gikk som normalt ville riene starte om en time. Vi gikk og vandret i gangene for å få ting til å skje, og kl, 10.15 startet riene, kl. 12.12 var lillebror født!!! Så det var en drømmefødsel syntes jeg selv om det var intenst. Følte at jeg var så med hele tiden og så at han kom ut og var så våken og i form da han ble lagt på magen min. Da al ble født var jeg så sliten at jeg ikke skjønte noenting på slutten...

 

Lillebror er en kraftig plugg og veide 4002 g og målte 51 cm.

 

Al er kjempestolt og superflink storesøster som passer så godt på bror, koser og klapper, og kommer ilende om han skriker.

 

Lillebror sover stort sett hele tiden, rart når man hadde kolikkbarn som aldri sov fra før... Han spiser en gang om natta og er kjempesnill. Alt er bare godt og det er så godt å ha to søte snille barn og nå koser vi oss hjemme alle 4!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at alt gikk greit. Hvordan går det med infeksjon/nyresteinen?

 

Kjenner meg veldig igjen i den "wow, er det sånn å ha baby som virker" følelesen! ;)

 

Kos dere masse fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lillebror! Er ganske rart hvor fort man glemmer hvordan det er å ha baby altså! Kjekt dere ikke fikk kolikkbaby denne gangen og :-)

 

I uke 35 (med Magnus) trodde jeg fødselen var i gang, inn på Ahus (var hos mamma og pappa) og de trodde det også, men hadde ingen åpning og da smertene ikke forsvant så tok de urinprøve som viste at det var uvi. Synes det er utrolig rart at en uvi kan gi symtomer som ligner rier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for hilsninger!!!

 

Infeksjonen ble helt borte da bror ble født og har ikke merket noe siden, så kuren fungerte.

 

Ja, godt med en som endelig fungerer selv om han drikker ett par timer hver morgen hehe

 

Ja, merkelig at det kan gi samme symptomer, skjønner ikke helt hvordan det går an jeg heller men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...