Gå til innhold

Solarium og gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å ta solarium når man er gravid? Har hørt at man lettere får pigmentflekker som vanskeligere går bort, stemmer dette? Kan strålingen i solarium være skadelig for barnet? Savner litt varme og ikke minst farge nå på vinteren:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varmen er skummel for fosteret og strålingen kan fort gi deg pigmentflekker.

Skrevet

tok sol hele forrige svangerskap. Begrenset antall ganger, men tar sol denne gangen og.

Skrevet

Jeg tar sol, men smører meg med solkrem:) Har hørt at det ikke er noe mer skadelig for foster enn å sole seg om sommeren. Men tar ikke så ofte. Har tatt ca en gang per mnd i 15-20 min. er så deilig å få LITT farge på den store kroppen.

Har ikke tatt nå de siste mndene, men kan sikkert gjøre det også, føler bare det er litt ekkelt med dem utrolig store magen som nesten ikke får plass i ei solseng...

Skrevet

Himmel.

Får så fnatt av folk som svarer på ting de ikke har peiling på; å si at fosteret tar skade av solarium er så utrolig feil. UV-strålene går kun cirka 0,5 millimeter inn i huden. Fosteret blir dermed ikke berørt. Gravide kvinner kan imidlertid få pigmentflekker og oppnå ujevn bruning når de soler deg.

Klart, ligger du i solarium tre timer i strekk så er det ikke bra, men hvem gjør det da?

Skrevet

Du kan ta sol, bare pass på å ikke bli overopphetet, men det skal vel litt til.

Skrevet

Tusen takk for mange nyttige svar, ble da litt klokere nå.. Ligger vel noe i uttrykket "alt med måte":) Bruke sunn fornuft og ikke bli helt panisk, man vil jo ikke skade den lille når man er gravid så da er det greit å høre med andre i samme situasjon!

Gjest julestjerneblinkestjerne
Skrevet

Jeg har tatt litt sol et par ganger i uken, bare 10 av gangen. Om ikke jeg blir varm, blir jo ikke babyen i magen det heller.

Og jeg smører meg IKKE med solkrem - for de stoffene har jeg ikke tenkt å få inn i blodet og videre over i babyen.

Gjest julestjerneblinkestjerne
Skrevet

10 minutter altså. (litt trøtt så jeg hopper visst likegreit over hele ord i en setning)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...