Gå til innhold

Noen har vært med fly tett opp mot termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut å reise til jul.

Begge veiene er direkte på ca 2,5t.

Men når jeg reiser hjemmefra er det 4uker og 3 dager til termin, og når jeg reiser hjem igjen er det 2uker og 3dager til termin.

Når det er 2uker eller mindre til termin får man ikke fly, og mellom 4-2uker før termin må man ha legeerklæring.

Jeg er jo frisk og fin, har bekkenløsning da, men er jo ikke falig i forhold til å fly.

Noen som har noen tanker eller erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiste med fly dagen før det var 4 uker igjen så jeg slapp å styre med legeerklæring. Turen var på 2 timer og alt gikk smertefritt!

Jeg var frisk og fin helt frem til fødsel.

Men husk at når du skal tilbake må du i tillegg til legeerklæring også ha tillatelse fra flyselskapet. Slik var det hvertfall med SAS.

Go tur :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er jo pga faren for å få blodpropp man fraråder det. Du kan ta tester hos legen for å se om du er i faresonen, og om du er det, kan du få blodfortynnende. Dette må du snakke med legen din om, og noen flyselskap tillater flyving opp til uke 36, men det avhenger av hvilke selskap du skal fly med. Hør med dem! :)

Skrevet

er du sikker på at det 2 uker og ikke de 3 siste?

ei venninne av meg ble nektet å ta fly og ble kastet ut fordi de nektet å tro at hun kun var 35 uker på vei. hun måtte booke nytt fly og det ble sagt på høytaleren til flyet: "ja, som dere skjønner ble vi litt forsinket pga en høygravid kvinne"

bare tenker, hadde vel ikke vært så¨kult om du ikke fikk reise hjem?

Skrevet

Jeg gjorde det og hadde med meg legeerklæring. Da vi skulle hjem ba de om legereklæringen idet jeg skulle inn flydøren, så det var godt jeg hadde den med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...