Gå til innhold

Strikkespm fra en nybegynner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å strikke buff til jenta mi, strikker da med 2 garn. Er nå fri for det ene garnet, har kjøpt nytt, men hvordan skal jeg gjøre dette?? Skal jeg bare la det henge en liten bitt fra det som jeg er gått fri for og så feste det senere? Og bare begynne rett på med det nye garnet der jeg gikk fri for det første?

Herregud, var det noen som skjønte noe som helst av dette tro?? ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å knyte sammen nøstene (det som ender og det som begynner) og så når jeg har strikket knuten, så klipper jeg av de "tustene" som blir over knuten, så knuten blir mest mulig diskret.

Ofte synes jeg det blir en svikt hvis man ikke fester trådene sammen, at det har lett for å bli et hull, hvis du skjønner, selv om du fester trådene.

Jeg tror jeg skjønte deg, men skjønte du meg?

Skrevet

Ja, jeg skjønte deg, takk for svar. Hørtes veldig lurt ut, tror jeg prøver å gjøre det sånn. :o)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg pleier å legge garnet dobbelt, og strikke 1-3 masker med dobbelt tråd. Altså både fra det nøstet som er tomt, og fra det nye. Så strikkefester jeg trådene underveis, eller fester dem til slutt med nål. Synes det blir penere enn knute.

Skrevet

Jeg pleier å dele trådene, så er det jo da 3-4 tråder fra hver ende som jeg surrer 1 gang rundt den motsatte, 1 tråd fra hver ende 1 gang rundt hverandre, gjøres med alle 4. Så surrer jeg endene rundt samme vei som garnet er surret. Huff jeg er dårlig å forklare, forstod du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...