Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hemorider er noe dritt... Skikkelig ubehagelig, til tider vondt (selvfølgelig er det utvendig hemorider jeg har....:-( )... Har fått en krem/salve å smøre på (fra apoteket), står at den skal hjelpe etter 3-4 dager, begynnte på den på lørdag, håper at den snart vil vise hva den er god for...

Hvis noen har tips/kjerringråd, mottas de med takk!!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, sliter med dette jeg også. Til og med før jeg ble gravid har jeg vært plaget med dette, og begynner å bli ekspert :(

Et tips jeg fikk en gang er å prøve å dytte den inn igjen... Det kan være pokkerns så ubehagelig og vanskelig for ofte spretter den bare ut igjen, men repeter det til det kjedsommelige og kansje du lykkes (knip igjen så lenge du klarer etterpå, kan være en fordel å ligge i senga). Etter jeg lærte dette trikset ble det å ha hemorider en annen verden for meg. Kremen hjelper da mye bedre.

Et annet tips er å lage runde, lange isbiter (bruk en plast hanske). Hvis man kjøler dem ned kan dette gjøre det enklere at de trekker seg sammen.

Akkurat nå sliter jeg big time selv, og gruer meg egentlig ikke til å føde, men jeg er redd jeg vil revne fra ende til annen, og skal spørre jordmor nærmere om dette på onsdag.

Skrevet

Gå til legen din og få resept på noe som virkelig funker!

Scheriproct på resept finnes i kombinasjonspakning med salve og stikkpiller. Fungere raskt og effektivt.

Det du kjøper reseptfritt er som regel for svakt.....

Skrevet

Jeg leste i avisa for en tid tilbake under "kjærringråd" der.. hvor det sto at man skulle skaffe seg einebærbusk kvister... En god del. Så skulle man legge det i vann i en kaserolle å varme til det koker.. så skulle man "sitte" over dampen.. det skulle gjøre slik at utvendige hermoroider skrumpet inn..

Har ikke hatt behov for å prøve dette selv da jeg har vært heldig å slippe unna.. Men kanskje det hjelper?`:)

Einer lukter i allfall godt, så da får du i så fall julelukt i huset.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...