Gå til innhold

Nonsom har/skal fly tett opp mot termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har all familie i nordnorge, derfor skal vi reise hjem på juleferie i 2uker.

Men når vi reiser nordover er det 4uker og 3dager til termin,dvs at jeg ikke trenger legeerklæring for å fly, men når vi skal hjem er det 2uker og 3dager til termin. Og når det er 2uker til temin eller mindre tar de ikke med gravide.

Jeg er stort sett frisk, har bekkenløsning og litt lavt jerninnhold, men ellers er alt bra. Så tror der går greit å få legeerklæring.

Men jer er litt engstelig uansett, ikke for å reise nordover, men sørover.

Noen som skal reise eller har reist i denne tiden av svangeskapet og har noen tanker rundt det?

Er et direktefly begge veier da, turen tar ca 2,5t.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er i samme situasjon selv, men rekker å komme meg tilbake fra ferie tidsnok til å akkurat havne utenfor 4-ukersfristen. Har vært veldig usikker hele tiden på om jeg skal gjennomføre julereisen, men siden formen er upåklagelig og ellers alt har gått greit, ser det nå ut som om vi gjennomfører turen som oppsatt.

Litt upraktisk er det jo dersom noe skulle skje mens man er på reisefot, men det finnes da gode sykehus i nord også? :o)

Sannsynligheten for å føde på fly er mikroskopisk. Se artikkel i VG Nett fra 21. november: http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=534217

Ville nok ha konferert med lege uansett, men du blir uansett ikke berørt av 2-ukersfristen (som de nok ikke firer særlig på).

"Er flytiden under fire timer kan gravide fly inntil to uker før forventet fødsel, men da er det nødvendig med en legeattest som erklærer at kvinnen er frisk nok til å reise. To uker før er det ingen gravide som får lov til å fly."

Ville hatt på støttestrømper og booket flysete mot midtgangen, slik at du lett kan komme deg opp for å røre på deg.

God tur nordover, lykke til og god jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...