Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Bare lurer på om noen kan hjelpe meg med et lite spørsmål..

for tre uker siden begynte jeg å blø, omtrent som en vanlig mens, dette varte i 5-6 dager før det sakte men sikkert avtok litt. Like vel blør jeg fortsatt. Ikke like mye som i begynnelsen, men det er helt klart blod der..

Legen jeg var hos etter at blødningene startet var veldig sikker på at dette var en SA og sendte meg inn for å ta blodprøve for å måle hcg, jeg skulle ta en ny 2 uker senere for at vi skulle være sikre.. Nå viser det seg at hcg har steget fra 92 000 ved første blodprøve 14/11-08 til over 100 000 (husker ikke eksakt) ved andre blodprøve 28/11-08. Ved en SA burde den vel ha sunket en del siden den første blodprøven vel?

Nå er jeg bare forvirra og vet ikke helt hva jeg skal tro.. Tørr ikke slippe gleden løs og tro at alt er bra, for tenk om det ikke er det selv om hcg har økt? Det skal også sies at jeg ikke har hatt noen smerter i forbindelse med blødningene heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Så lenge hcg stiger tror jeg nok du kan slippe gleden løs. Jeg mistet for 2 uker siden, og da hadde hcg sunket fra 9 til 1 på 48 timer!

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Hei, jeg har mista i sa 3 ganger. 1 gangen var jeg 7 uker på vei, blødde masse og hadde helt sinnsyke smerter, måtte ha utskrapning. 2 gangen mista jeg i uke 5, blødde som en vanlig mens, absolutt ingen smerter. 3 gang mista jeg i uke 6, da småblødde jeg i over ei uke, før det kom masse blod på en gang, men ingen smerter. Jeg er nå gravid med nr 3, jeg har hatt blødninger i alle 3 svangerskap hvor det har gått fint. Første svangerskap blødde masse i 2-3 dager, andre svangerskape småblødde jeg i over 1,5 uker, nå har jeg hatt en liten blødning i 2-3 dager. Det er over 4 uker siden, var og tok blodprøver, hcg steg fint, så derfor ingen grunn til bekymring sa legen. Skal allikvevel på ul på fredag bare for å sjekke at alt er ok. Jeg har ALLTID tatt ul når jeg har hatt blødninger, for å sjekke.... få tatt deg en ul du også, så finner du fort ut om alt er i orden. Helt pyton å gå sånn og lure. Men synes det er litt rart dersom det ikke er liv der når hcg stiger. De gangene jeg har mista har hcg sunket ganske så fort etter at jeg har mista. 1-2 uker etterpå har jeg ikke hatt sjanse til å se noen snurt av graviditeten på noen gravidtest i alle fall. Lykke til....

Skrevet

Spurte gynekologen min idag ang hcgstigning ift om jeg evnt ville oppleve en MA, og da sa hun at så lenge babyen lever, vil hcgnivået fortsette å stige som normalt.

Men en gang babyen dør, så vil hcg stigningen flate ut, og begynne å synke ved en SA.

Tror nok du fint kan slippe gleden løs, babyen din lever så lenge hcg stiger.

Kusinen min er også gravid nå, og hun har blødd i 2 uker, men er fremdeles gravid :) Så det trenger ikke bety at man mister selvom man blør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...