Gå til innhold

Blir så forbannet...grrr..helvettes nav!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt siden 8 oktober og ennå ikke fått ei krone fra nav!!

Er selvstendig næringsdrivende,så tenkte at det ville ta litt tid...men ærlig talt nå er det gått to mnd!!

Ringte forrige mandag,og fikk da beskjed om at hun skulle maile den personen som hadde med selvstenige å gjøre. Og jeg skulle bli ringt opp hvis det var noe de manglet..Hørte ikke et pip,har fremdeles ikke fått noen penger!

Ringte igjen i dag,men nå la "nettet" nede så jeg fikk ringe igjen i morgen..aaaargggggg!

Hater å ringe å mase,værste jeg vet!!!

Måtte bare få ut litt agresjon:(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsikret deg hos nav da?

Ellers vil du bare få 65% av det du har tjent.

Hvorfor det tar så lang tid å få sykepenger vet jeg ikke.

Men da jeg var selvstendig og hadde forsikring på nav, så var jeg forsikret slik at jeg ikke fikk penger fra nav før det hadde gått 17dager.

Da fikk jeg i gjengjeld 100%

Skrevet

Nei jeg er ikke forsikret,men er klar over at jeg bare får 65 prosent av det jeg har tjent.

17 dager karantene er det også....men den var jo ferdig i slutten av okt. Men nå er vi i desember og jeg vil gjerne ha de skarve 65 % mine!!!

Mest frustrende er at de sier de skal ringe opp hvis de mangler noe,og man ikke hører noen ting!!!!

Og der går man og venter og venter da:(

Skrevet

Ja, kjenner til frustrasjonen;-)

Men du får nesten bare purre, den som roper høyest blir hørt.....

Det er faktisk sånn jeg har funnet ut at det funker på nav..... dessverre:-(

Skrevet

Og da har jeg ringt igjen!!!

Ble da enda en gang satt over til den damen som ikke hadde med selvstendige å gjøre.....Men hun,stakkars, ble opriktig lei seg for at hun andre ikke hadde kontaktet meg,og lovte å ordne dette opp selv! Hun måtte sjekke om det var noen papirer jeg måtte fylle ut,og lovte på tro og ære å ringe meg tilbake!!

Men nå må jeg snart ha penger,trist hvis jeg må gå hele desember uten;((

Skrevet

Ja, NAV er en flopp så og si i seg selv....alltid noe tull...ting kommer ikke når det skal,,,ingen kan svare på spørsmål man måtte ha, man blir satt over hit og dit...+ + + + ...

Er så lei dem at jeg snart spyr selv...

De gir ukorrekte opplysninger + + etter at det ble NAV (sammenslåing) så har det blitt enda mer tull er min oppfattning..

Ringer man sitt lokale, trygdekontor, NAV kontor så er det ikke dem som utbetaler penger til deg..nei, det er forvaltning det..som sitter et heeelt annet sted i kommunen etc..så da må man ringe dit + +..arg..

Skrevet

Huff av meg,enkelt skal det ikke være.

Bekymrer meg nok som det er,også kommer dette på toppen av det hele!

Og hvis det er sånn at de mangler noen papirer så tar det vel sikkert enda en mnd. før jeg får penger....

Skrevet

Uff..føler det på samme måten, selvom jeg har fått penger for november da...men nå i desember er det et annet kontor som skal utbetale pengene mine, og da blir det sikkert noe tull igjen..:(

Håper du får pengene dine snart så slipper du å tenke på det hvertfall..

FØler selv jeg har mer enn nok å tenke på her også..med jul, unger, ting og tang dem skal på...med juleavslutninger...husarbeid etc..og spesielt når kroppen ikke fungerer ved siden av..blæ..

MEn men..smil til livet og livet smiler til deg:)

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i nav jeg heller, makan til elendige idiotfolk altså. Hver gang jeg har hatt noe med dem og gjøre klarer de bare ikke å ordne opp, selv ikke de minste tingene.... som da jeg jeg ringte og endelig kom igjennom, fikk sagt hei - og ble avbrutt av damen som sa: din saksbehandler er desverre ikke tilstede, du må ringe senere.

!!!

Blir sinna av å tenke på dem. Venter selv på sykepengene mine, og jeg føler alt ansvar for å få dem hviler på mine skuldre. Om jeg ikke gir lyd fra meg for å pushe på dem, vil jeg aldri få dem heller.

Skrevet

Ja,ja får leve på luft og kjærlighet en stund til da:)

Er veldig spent om hun ringer tilbake...om det blir i år eller neste år!!

Skrevet

kjenner til de problemene ja. her erdet ikke meg men mannen min som ikke har fått penga. vi styra i 2,5 mnd før han fikk første utbetaling i oktober. så kom det jaggu ikke penger igjen denne mnd og så var det bare på'n igjen er så lei.

De driver oppdatering av systemet sitt i går og idag da så gidder vi ikke ringe idag.

Skrevet

dessverre så går det ikke automatikk i noen ting hos NAV, enda dem sier at det gjør det.. du MÅ følge med heeele tden, og ikke ta det som en selvfølge at pengene kommer den datoen du får besjed om!!!!

barnesykdommer kaller dem det!!! lurer på hvor lenge dem skal leve på den!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...