Gå til innhold

noen som har peiling ang innboforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ei venninne av meg sa jeg må ihvertfall forsikre leiligheten min( jeg leier) for min 2 mil. med tanke på brann som kan totalødlegge leiligheten. trodde det bare var nødvendig å forsikre møbler osv. er det slik at jeg må forsikre absolutt alt ved brann. f eks nye vinduer, gulv, tak, maling tapeter osv osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du leier leilighet, må eierne ha forsikring på bygningen, du skal ha innboforsikring som dekker innboet. 1 mill eller 750 000,- pleier være nok når det er en leilighet, om du ikke har mye svindyrt innbo/klær/elektriske artikler.

Avhenger jo også av hvor mange dere er.

Skrevet

nei,du skal kun forsikre dine eiendeler.

alt det andre går på huseier,og husforsikring.

og 2 mill er jo fryktelig mye da...her er det et hus, 2 etg + loft,og vi er godt forsikret,1,1 mill. er helt normal forsikring, og etter den summen,så er forsikringa også mye dyrere,det er en grense på litt over 1,1 mill....snakk med selskapet du har.

Skrevet

oki. ja det var det jeg tenkte meg. :) takk for svar.

Skrevet

innbo er jo en forsikring for det man har inne i boet.... huset, vinduer, vegger og tak er dekket av huseiers villaforsikring, det må en ha.

som møbler, klær, kjøkkenutstyr og sann. men synes vel 2 millioner var vel mye, med mindre du har masse dyre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...