Gå til innhold

På lørdag sendte vi tuttene/smokkene til sabeltann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa på snart 3 år bestemte seg helt plutselig på lørdag at nå var det på tide å slutte med tutt/smokk:-) Vi har snakket endel om det og sagt at når hun blir 3 år, så er det slutt. Hun har vært totalt avhenging av den, har hatt regel om at i senga og i bilen har det vært lov å bruke den, men fant henne rett som det var med en tutt i munnen, da hadde hun klatra opp i skapet på badet å funnet dem;-)

hun har vært kjempe flink nå, har ikke spurt etter de en eneste gang, våkna 3-4 ganger natt til søndag, sutra å leita etter tutten, men sovna fint igjen. Igår kveld våkna hun 2 ganger sang litt til henne så sovna hun fint igjen.

Er sååååå stolt over jenta mi, stor flink jente som slutta med bleie i sommer og slutta med tutten nå;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink! Jenta mi slutta med sutten når hun var 2,5 år, gikk over all forventning. Ting går ofte bedre enn man frykter, har jeg erfart. ;o)

Skrevet

Så flink jente du har!!! Enig med *Sina* over her, det går som regel mye bedre enn man frykter. Her fant sønnen plutselig ut da han var 2 år og 3 mnd at han skulle kaste smokken i søpla. Må si at jeg som mor gruet meg veldig til natta, men det gikk supert. Og gått supert siden. :o)

Skrevet

Det gjorde vi med sønnen også. Han er jo fosterbarn, og var altfor gammel til å bruke sutt, og det hadde gjort store skader på tennene hans.

Vi sendte sutten til Sabeltan, og fikk et kort tilbake som vi har rammet inn og hengt på veggen. Kjempestas. Jeg sendte takkebrev til Dyreparken etter det. Tenk at Kaptein Sabeltann sendte kort tilbake, og lovte å passe godt på sutten hans! Jeg begynte jo nesten å hylgråte, så rørt var jeg.

Skrevet

Går som oftest bedre enn forventet. Lillemor sluttet da hun var 2,5 år, suttene bare forsvant(jeg benyttet sjansen en dag hun hadde rotet den bort).

Hun spurte etter den de 2 første kveldene, men etter det har hun ikke nevnt noe. Hun bruker enda i barnhagen når hun skal sove, synes det er bedre at hun har der enn at hun ikke skal sove der. Hun er 3 år og 1 mnd.

Skrevet

Så flink hun er!

Stesønnen min spytta siste smokken sin i do, så da var det slutt på smokkene. Og det var helt greit for ham :-) hehe

Skrevet

Hehe, men samboeren min tok han på fersken en dag da....

Rett etter at vesla ble født, så kjøpte vi noen smokker for å prøve. De lå på stuebordet og da ble fristelsen for stor for gutten på 7,5 år. Han sto foran tv`en og sutta på en smokk, helt i sin egen verden. Ble skikkelig flau etterpå da :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...