utrolig Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Setter i gang en tråd med positve tanker: -føler meg sterk og full av forventninger -gleder meg over å føle nurket sparke i magen min -smilet fra mannen min - å ta vare på meg selv i en ellers hektisk hverdag Dette var litt fra meg- Håper noen av dere vil følge opp.
magica fra tryll Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Akkurat idag har jeg fridag:) Det snør ute og jeg fyrer i peisen på kjøkkenet og koser meg og pusler rundt. Livet er i grunn ganske fantastisk...Er 32 uker på vei og det er faktisk ikke sååå lenge til vi skal få møte babyen vår... Ha en fin 1.advent:)
Stine:-) Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Jeg koser meg og med magen. Det er nesten som vi kan hilse på hverandre når hun riktig strekker seg der inne. Når ungdommene på 15 og 16 kan ligge inntil meg å holde rundt magen å være helt fasinert av dette mennesket som bor der inne, da er jeg lykkelig Jeg er og 32 uker på vei, og i dag skal jeg ut å klippe granbar og kristorn til juledekorasjonene. En fin adventsdag til dere
magica fra tryll Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Stine: Jeg ser at vi har termin nesten samtidig. Jeg skal føde i Fredrikstad. Og du?
smeltpåtjukkafor4gang Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 I dag gleder jeg meg til/over: - ultralyd i morgen ifm genveil slik art jeg kan fortelle det til storesøsknene i morgen (jippi) - spise nesten alt hjertet begjærer mens jeg er gravid - mindre kvalme - legge meg tidlig i kveld - ut å kjøpe god kaffe til meg selv og kollegaer om 20 min - det å få være gravid for 4 gang!
Stine:-) Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Hei på deg magica fra tryll. Jeg har termin 27 Januar. Jeg bor Ålesund, og skal føde her. Jeg kjenner ikke til fødeavdelingen her, da begge mine store barn er født i oslo, men jeg er sykepleier og jobber på sykehuset, og vet der er en masse hyggelige jordmødre. Har hatt raske og ukompliserte fødsler tidligere, og om alt går etter planen, blir det ikke mange timene på føden, før vi reiser hjem. Takket være gode erfaringer fra før, gleder jeg meg veldig til den flotte opplevelsen en fødsel kan være. Nå blir det bare kjempespennende å se om lillefrøkena har snudd seg med hodet ned til neste UL. Hun har lagt med rompa ned så langt, og ser ut til å trives med det, men det er jo fortsatt plass til å snu seg rundt, og jeg krysser fingrene Det ser ut som du og koser deg med svangerskap og avendtstid, håper det blir noen fine uker fremover Klem
bollus med bolle! Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 -Til å komme helskinnet gjennom de 12 første ukene. (er bare i uke 5 nå..) -Til å fortelle det til storesøsken, den ene spurte i går om hvorfor hun ikke kunne bli storesøster noen gang, og den andre utbrøt kontant at hun ville ha en beibi! (når vi koste med en nevø/fetter). Skulle bare visst hvor jeg boblet etter å fortelle! -til å menge meg med de andre gravide på jobben, og ikke bare smuglytte som nå! Og ufattelig mye mer!
tollotone Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Det er litt morsomt å tenke på at jeg har alle tankene som dere har skrevet ned og flere "gotanker" spesielt rundt ukene 20-28, en fantastisk tid, hvor jeg var heldig å føle meg frisk med en akkurat passe mage. Da må jeg jo bare legge til denne tråden at jeg NÅ i uke 38 ikke har annet i tankene enn å få babyen UT!!! He he. Plutselig ble jeg bare tung, fikk vondt både her og der, tisser 4-5 ganger hver natt, kan ikke knyte skoene selv lenger osv. Men det gode, er jo at også dette er helt naturlige tanker. En fysiologisk prosess som til sist gjør oss klare for fødsel. Så jeg gjentar. min eneste tanke. FÅ HAN UT:)
Juni-mor en gang til! Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Fint initativ. Jeg gleder meg over - at alt så fint ut på privat ultralyd sist uke (i uke 12). - at kvalmen har gitt seg og energien såvidt er tilbake. - at minstemann på 7 mnd sover hele natten etter en effektiv "hestekur". - at vi såpass sent i voksen alder skulle bli en stor familie. - at vi har tak over hodet og mat på bordet, trygt og godt (å se nyhetene er for tiden nesten ikke til å holde ut, alt går rett i sjelen). Ha en fin tid mot jul.
Stine:-) Skrevet 4. desember 2008 #10 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har vært ute å gått tur i fineværet. Et par minusgrader og blå himmel. Vakkert vintervær. Nå er det kos fremfor ovnen, med mandariner og pepperkaker. Fikk akkurat vite at noen nær meg venter tvillinger til sommeren. Vi mistet våre to små lillejulaften i fjor, og jeg har hatt problemer med å forholde meg til tvillinger og tvillinggraviditeter gjennom dette svangerskapet. Nå er det snart ett år siden, og jeg kjenner at mange av de vonde følelsene begyner å slippe taket. Det er rart det å føle på sorg, samtidig som jeg gleder meg utrolig til å hilde på jenta i magen. Hun er tydelig vis glad i både mandariner og pepperkaker, for nå har hun fest der inne. Hun synes ikke det er noe sjov at jeg legger meg for kvelden, og selv om det er utrolig frustrerende å ligge våken natt etter natt, er det jo så flott å kjenne at hun er sterk og aktiv. I morgen får vi tjuvhilse på henne igjen, for da skal vi på UL. Håper hun kan kjenne hvordan vi gleder oss. Nå kommer blåtimen, og jeg kan snart tenne stearinlysene. En fin kveld til alle mann. Klem
Gjest yrild Skrevet 4. desember 2008 #11 Skrevet 4. desember 2008 At jeg har en vidunderlig snill og god og vakker mann :-) At jeg hittil har hatt et uproblematisk svangerskap. At det er så mange mennesker som ønsker meg lykke til, smiler og gratulerer. At fremmede mennesker har kommentert på gaten hvor vakker jeg er med magen min, når jeg selv følte meg som en elefant :-) At Mamma kommer og hjelper til rundt fødselen. At jeg trives så mye med jobben min at jeg er gladtrist for å være borte fra den i 9 mnd. At jeg har gode venner som oppmuntrer meg. At jeg plutselig er "voksen" (i andres øyne...) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå