gerd Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Jeg skal prøve meg på dette i jula, så alle tips vedr. innkjøp og tilbereding tas imot med takk.
Gjest mphs Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Jeg bruker lage den i ovnen og gjør det slik: Fordel fisken jevnt utover i en langpanne eller ildfast form med skinnsiden ned.Strø salt over og dekk formen med folie. Settes i ovn ca 40 minutter ved 200 grader. Hvilken type fisk jeg bruker har varier veldig. Fra hjemme laget(pappa laget) til ferskvaredisken eller fra frysedisken. Serverer med ringerikspoteter som må skrelles etter koking for å bevare den gode smaken og vitaminene, hjemmelaget ertestuing, stekt bacon og ribbefett eller baconfettet. Godt med både vann,øl eller rødvin.
ana baroma Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Kjøp skikkelig fisk!! Jeg liker den lite luta, så det meste jeg kjøper må ligge med salt ei stund, da mister den en del væske. Men det er smak og behag! Så gjør du som hun over skriver, legger den i langpanna, strø salt over og bak den i steikovnen. Serveres med grov sennep, poteter, baconfett og erterstuing, eller det du er vant til. *Gleder meg til lutefisken på julaften*.
Espoir Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Det er lurt å la den stå en halvime fremme etter at du har strødd salt på og før du setter den inn i stekeovnen.
Espoir Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Man skal forresten IKKE ha rødvin til lutefisk.
Gjest mphs Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Kanskje du kan skrive hvorfor DU ikke mener man kan servere rødvin til lutefisk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå