Gå til innhold

ville dere kjøpt dette til en 11-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte min svoger og hans nye kone hva eldstedattra hans trengte til jul. Fikk da til svar bh og string-truse. Hun fyller 12 på januar. Synes ikke det er noe for en jente på hennes alder. Hva mener dere der ute ?Er helt tom for ideer hva jeg skal kjøpe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er for tidlig fordi vi aldri brukte det i den alderen. Men kusina mi på 11 bruker bh, og "må" faktisk bruke det også...

Tror det er ganske normalt nå til dags altså

Skrevet

Bh er jo greit, men da er det jo best at de får prøve den først, så den blir god, og passer. Ikke godt nok å si str small.. Det er mest string-trusa jeg reagerte på.

Skrevet

vet om flere 12 år gamle jenter som synes stringtruse er stas:)

Skrevet

Kanskje heller gi et gavekort til H/M eller lignende? Så kan hun selv bestemme hva hun "trenger" og du slipper å kjøpe noe du ikke synes er noe ok å kjøpe?

Skrevet

Min 11-åring har så vidt fått litt pupper,så bh er forsåvidt greit. Men hadde ikke likt at hun hadde fått stringtruse!

Men det er meg da,vet andre 11-åringer har det!

Her får frøkna takke seg til vanlige truser...

Skrevet

Jge syne sabsolutt ikke stringtruse er noe for et barn på 11.

Til nød en bh, siden de av dem som har fått litt bryster jo gjerne bruker dte, men der blir jo kanksje dte med størrelsen vanskelig.

Hva med en fint skjerf med vanter, eller et smykke/øredobber, evt. et gavekort et sted?

En kul veske?

Skrevet

Dette må da være opp til foreldrene å bestemme. Om de synes det er greit, så hvorfor ikke.

Nå skal det være sagt at jeg ikke hadde synes det var ok at min (tenkte) datter på 12 år hadde brukt det. Men her har jo foreldrene kommet met forslaget.

Skrevet

aldri i livet!

Har hun pupper ville jeg kjøpt en fin søt bh å vanlig truse til.

Her skal ikke jenta mi ha noe form for bh før hun får pupper. Så gjenstår det å se hvilke gener som kommer frem. Pappasiden som har pupper ut av en verden, eller mammasiden som er flatere enn flatest :-)

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

BH er jo greit nok hvis hun har behov for det. Men hva skal en 11-åring med stringtruse? De skal jo ikke akkurat pynte seg for noen, og ikke er det noe behagelig å gå med heller. Etter at jeg fikk barn og mann har jeg heldigvis lagt fra meg de fæle stringtrusene, og koser meg med skikkelige undiker!

Skrevet

Så lenge foreldrene synes det er greit skjønner jeg ikke hva som er problemet.

Folk lurer på hva en 12 åring skal med stringtruse? Vel hva skal en voksen med stringtruse?

Hvis du ikke vil kjøpe det barnet ønsker seg (i og med at du faktisk har spurt) så støtter jeg forslaget om et gavekort så jenta selv kan velga hva hun vil ha.

Skrevet

Man pynter seg for de andre i garderoben. Sånn var det i hvertfall da jeg gikk på skolen, det var om å gjøre å ha de kuleste trusene. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at også dagens 12-åringer vil "pynte" seg på den måten selv om stringtruser er det siste jeg ville tatt på meg i dag.

• 13 år senere...
Skrevet
Gjest skrev (På 12/1/2008 den 10.16):

Man pynter seg for de andre i garderoben. Sånn var det i hvertfall da jeg gikk på skolen, det var om å gjøre å ha de kuleste trusene. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at også dagens 12-åringer vil "pynte" seg på den måten selv om stringtruser er det siste jeg ville tatt på meg i dag.

Stemmer er nok et vis press blant jenter i garderoben og ikke ha "bestemortruser" eller så kalles det også "mensentruse" f.eks. for er det som mobbes med om de ikke bruker string osv...    

Trist at de holder på sånn om ei kommer i vanlig truse...  Er ikke alle jenter som synes sting er behagelig å ha på heller...  

Skrevet

Mine hadde ikke stringtruse på den tiden, men da hadde de også en helt annen klesstil. Yngste gikk i fotballklær nesten hele dagen. Olabukse eller typiske jente treningsklær var for tettsittende. Eldste sleit med atopisk eksem og måtte ha vide klær. 

Så endret de plutselig klesstil begge to og stringtruser ble nødvendig. Om en ser på olabuksene ungene går i nå, så skjønner jeg at en vanlig truse er ubehagelig. Disse buksene bruker jenter som er yngre enn dette også. Se på treningsbuksene som jentene bruker nå, rimelig upraktisk med en vanlig truse samtidig som det ikke er like pent å se på. 

Så jeg tror vi foreldre må tenke litt anderledes. Før så var stringtruser for voksne og mer for at vi skulle ta oss pent ut uten klær og gjerne ovenfor en partner. Nå brukes de av praktiske årsaker. 
Mine to jenter har stringtruser og herre boxere. Stringtrusa blir bytts ut såfort de kommer inn døra hjemme. 
Hadde jeg hatt en 11åring nå så hadde jeg kjøpt stringtruse om hun ville ha det, for dagens unge er dette bare en truse. Ikke sexy undertøy som vår genrasjon tenker. 

Anonymkode: b5c7f...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...