Gå til innhold

"vibrering" fra babyen..????


Mammaen til Emilie med ny mage

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 30 og har ved flere anledninger kjent at jenta i magen rett og slett vibrerer skikkelig. Da mener jeg SKIKKELIG vibrering, det er når hun er aktiv, trot hun ligger i tverrleie. Skjer sammen med spark og når hun snur seg, men den vibreringen er skikkelig rar. Varer vel et par -tre sekunder, noen ganger gjentar det seg andre ganger er det bare den ene gangen..

 

Kan bare ikke huske at Emilie gjorde dette derfor syns jeg det er litt rart.

 

Noen som vet hva/hvorfor eller i det hele tatt egentlig bare opplever det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her også. Som et kort, lite jordskjelv. Veldig rart at hun kan få til en sånn bevegelse. Akkurat som om hun skjelver sånn som når vi får frysninger. Babyen har også såkalt hikke innimellom. Forrige hadde ikke noen av delene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjent sånn vibrering.. har også lest om noen som trodde at det er fosteret som tisser.. men vibrerer man når man tisser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt rart det der, men på små barn som er på do eller bruker bleie så kan du av til se at de "grøsser" akkurat før de tisser.. Vet ikke hvorfor.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var godt å lese dette, for jeg har opplevd akkurat det samme.. vært litt småbekymra for hva det kan være, men det er tydeligvis vanlig da! tenkte å spørre jordmora om det neste gang, morro om det stemmer at de tisser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også kjent det, hele magen vibrerer utenpå også =) hikkingen er jeg jo blitt godt kjent med, men støkker litt til hver gang denne vibreringen starter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt Jordmoren jeg bruker og spurt henne:

 

 

Det er IKKE babyen som tisser, men babyen som beveger seg og ikke har helt kontroll på hva han/hun gjør enda. Musklene og bevegelsene er under "oppbygging" og da kan babyen få slike vibreringer når den beveger seg. Helt naturlig og ikke noe å være bekymret for.

 

 

Så dirrende tissende babyer er det altså ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...