Ferdig Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Dere over 35. Hva slags prevensjon bruker dere? Har fått enormt kraftige blødninger etter fødsel og tror jeg går for p-piller, men kan man gå på det når man er så gammel?
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Ja, det kan du få, men faren for blodpropp øker vel. For min del, når jeg blir 35, kommer mannen min til å sterilisere seg. Hva med spiral? Det er vel en "vanlig" prevensjon for kvinner over 30?
Ferdig Skrevet 30. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2008 Takk for innlegg, men spiral går ikke for min del. Så var det disse blødningene da....
Sjokoladekaka Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Eg har hormonspiral, og er 38. Føler det er tryggast mtp hormontilførselen. Det er så lokalt, at det ikkje påverkar resten av kroppen, slik p-piller gjere. Og så minskar det blødningane så kraftig, og ein kan miste mensen. Det er jo ein fordel om ein blør mykje:)
Ferdig Skrevet 30. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2008 Takk for svar makken, men spiral er utelukket for min del... Så da står det mellom p-piller og kondom... Er det noen flere som er plaget med kraftige blødninger etter fødsel? Har bare hatt første mens etter fødsel... Vil det avta igjen?
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Når fødte du da? Det er vanlig med forstyrrelser i menstrausjon etter fødsel, i lang tid faktisk. Min mor fikk ikke tilbake sin "vanlige" før etter 2 år. Selv har jeg ikke hatt problemer med det, heldigvis. Dersom plagene er så store, kan du søke om å få fjernet livmoren, dersom du er "ferdig"
Ferdig Skrevet 30. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2008 Hi, Hi... ser vel fra nicket mitt at jeg er "ferdig" ja... men å fjerne livmor er visst for drastisk. Har snakket med legen om det. Jeg fødte for snart tre mnd siden og har nå mens nr. 1. Den var KJEMPEKRAFTIG! Kan ikke holde på sånn...
Gjest mphs Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Det er veldig vanlig at første mens etter fødsel er veldig kraftig og de neste 1-2 kan være litt mer enn før også og så bruker det å stabilisere seg. Jeg har hatt det slik begge ganger og hører av andre at de også har det slik. Jeg har enda noen mnd før jeg blir 35 og bruker hormonspiral så kan ikke hjelpe deg med det.JJeg personlig ville ikke brukt p-piller nå som jeg er i denne alderen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Kan du ikke fjerne deler av den da, eller egglederen? Brenne de av? Om det er første mens du har nå, så ville jeg sett det ann litt. Min første mens etter siste fødsel var MASSIV! Trodde jeg skulle blø ihjel! Pluss at jeg blødde av og på i 5 mnd.(pga diverse piller jeg prøvde ut..).. Nå er den normal igjen
Ferdig Skrevet 30. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. november 2008 Oki... det var hverfall en lettelse å høre at det kan stabilisere seg:) Da kan jeg hverfall se det an litt og håpe at det blir lettere ved neste mens..... Takk for innlegg mphs:))
HTC Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 Jeg er 40 og har alltid hatt kraftig mens Etter siste fødsel for 2 år siden, har jeg brukt cerasette. Jeg blødde hver dag sammenhengende i de 3 første mnd på disse pillene, så stoppet det opp og fikk bare små blødninger i ett par mnd. Det siste 1.5 året har jeg knapt hatt mens (en dag eller to med sporblødning hver 3-4 mnd)
Espoir Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 Bruker hormonspiral og er kjempefornøyd. Var en del plaget med småblødninger første halvår, men nå blør jeg ikke i det hele tatt, har ikke engang menstruasjon.
Ferdig Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 1. desember 2008 Høres jo kjempebra ut, men er ikke cerazette en p-pille som kan gi økt fare for blodpropp, eller kan man trygt bruke denne?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 1. desember 2008 #14 Skrevet 1. desember 2008 Nuva ring? http://www.nuvaring.no/
HTC Skrevet 1. desember 2008 #15 Skrevet 1. desember 2008 Økt blodpropp fare kjenner jeg ikke til, dette er første gang på 10 år at jeg bruker p-piller. Jeg ammet i 1.5 årog legen sa dette var den jeg kunne bruke mens jeg ammet, så har bare fortsatt med denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå