Lellemor Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 hvordan gjør dere det, og hvor lenge holder dere på ? har prøvd litt, merker ingen ting
Stine-mora Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Henger meg på her, dette lurer jeg også på... :-P
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Jeg bare klemmer, napper og drar etc... :-) Og holder på så lenge jeg gidder. Leste om en her som prøvde å håndmelke litt (de som har ammet barn før), det funker kanskje det også...
Lellemor Skrevet 30. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2008 håndmelking funker IKKE ;p testa..!! prøvde å google litt om detta, fant bare gammle innlegg å sånnt, ingen ting som beskrev hvordan det faktisk utføres---
2SønnerSmå Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 "Brystvortestimulering: - rull brystvorten mellom fingrene og dra lett i dem. Tenk på barnet som snart skal ammes. Forsøk å simulere ammingen. - når du kjenner at det kommer et tak skal du slutte med massasjen. - når taket slipper - begynn på nytt. - slik kan du holde på i 20 minutter, max 3 ganger om dagen. (Dersom du gjør det lenger og oftere kan du ende opp med stormrier!) " Fritt stjålet på nett
Lellemor Skrevet 30. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2008 takk !! testes med en gang.. begge samtidig mon tro..... ??
2SønnerSmå Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Det er det jeg kommer til å gjøre ihvertfall
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Gro Nylander skriver om dette i boka "på vei". Hun advarer mot å gjøre det på egen hånd, da det kan føre til riestorm som kan hindre blodtilførsel til barnet (dette er veldig sjeldent). Men under registreringsbeltet skal du: Stimuler det ene brystet ved å rulle brystknoppen mellom fingrene, dra i den, gni den, massere hele brystet. Dersom brystvorten blir stiv, produserer du oksytosin (hormon). Når du kjenner livmoren blir hard, stopper du og venter til den blir myk igjen og har vært det i minst fem min før du gjentar. Etter en halvtimes tid vil de fleste ha produsert flere rier (som vises på registrering). Hvis livmoren ikke blir hard etter ti minutter, kan du like gjerne droppe prosjektet (Alt dette fra G: Nylander)
Lellemor Skrevet 30. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2008 etter 10 min.. hmm.. da er det vel bare å gi opp da.. skjer ingen ting her..
Lellemor Skrevet 30. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2008 nei.. =( er vel ikke klar da =( vrææææl.. skal prøve en gang til da jeg legger meg i senga.. tenke sjikkelig på at det er baby som ligger der.. har hadd så vonde å plagsomme kynnere hele helga, å nå er jeg så lei at hvis det ikke skjer noe iløpet av natta, så avlyser jeg hele fødselen !!!!! =) Hihi
Lellemor Skrevet 30. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2008 au, vent litt.. får ikke kynner men en slags stikking over skambenet.. kjennes ut som en kniv som stikker ned og ut en hviss plass.. hjelp.. hva er det ??
Stine-mora Skrevet 30. november 2008 #13 Skrevet 30. november 2008 Stikkinger er vell bare modningstegn..??:-) Det har jeg også til tider... Kommer ofte samtidig når det er mye kynnere på gang, i hvertfall er det slik hos meg....... Kjennes ut som det er ned i livmorhalsen det stikker synes jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå