zikosmor:) Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 jeg holder på å amme minstemann,men har aldri hatt nok melk. di siste dagene har jeg hatt veldig lite og vil ikke miste den!!! noen gode råd for hva jeg kan gjøre?noe jeg kan spise eller drikke f.eks?
Gjest Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Hadde også perioder med lite melk og prøvde litt ulike ting for å øke melkemengden igjen. Kanskje noe av det hjelper for deg ôg - Drikke MASSE vann, drakk sikkert 3-4 L pr dag ved normal aktivitet. - Spiste en spiseskje maltekstrakt om dagen. Noen sverger til vørterøl, men det er jeg ikke så glad i. Maltekstrakten var grusomt søt men det gikk da ned. - Pumpet/ammet noen dager med svært jevne mellomrom, 2 eller 3 timer mellom hver gang. Var kjempeslitsomt de dagene det pågikk, men det hjalp. - IKKE STRESS. Skriver det litt "skrikete" fordi det er viktig. Vet det er vanskelig å ikke stresse når man merker at melka begynner å minke, men prøv å la være. Det bare forverre situasjonen, stress gjør at utdrivningsrefleksen har vanskeligere for å komme skikkelig i gang og minsten kan bli frustrert og misfornøgd og det gjør mor stressa og....ja så er en ond sirkel igang. Det ligger en laaaang tråd med tips på ammedebatten inne på dib. Lykke til
zikosmor:) Skrevet 30. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2008 å,tusen takk:)da kjøper jeg maltestrakt i morgen,her skal alt prøves. skal ta meg sammen med stresset,men med en trassig 3 åring er det jammen ikke lett,hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå